Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A General Motors Co. (GM) nem zárja ki üzemek felszámolásának lehetőségét Európában az egy évtizednyi veszteségek után a nyereségesség visszaállításáról a szakszervezetekkel és kormányokkal folytatott tárgyalások eredménytelensége esetén - írja a Wall Street Journal.
A GM 2010-ben zára be az Opel antwerpeni üzemét Belgiumban és kísérletet tett németországi üzemek bezárására is. Elemzők szerint az Opel más európai autógyártókhoz hasonlóan termelési kapacitástöbblettel rendelkezik.
A GM alelnöke Stephen Girsky a Genfi Autószalonon bejelentette, hogy folyamatban van az európai tevékenység átszervezési tervének kidolgozása. "Munkaerő kapacitásunkat már lecsökkentettük" - mondta, utalva az elmúlt években végrehajtott elbocsátásokra. "Hasonló döntés várható a termelési kapacitásról is" - tette hozzá.
Az Opel korábbi átszervezési terveit a korai nyugdíjazással és új modellek bemutatásával elérhető forgalom- és piaci részesedés növekedésre alapozta. Ezek az elképzelések azonban nem hozták meg a kívánt eredményt. Az Opel 1999 óta 14 milliárd dollár veszteséget halmozott fel, ezen belül 2011-ben 747 millió dollárt.
Elemzők csekély valószínűséget tulajdonítanak annak, hogy az Opel képes lenne növelni bevételeit az adósságszolgálati válság közepette lanyhuló európai piacon. Az elemzések az autóeladások 5 százalékos csökkenését vetítik előre az idei évre, ez sorban az ötödik év lenne, amikor az előzőnél kevesebb autót adnak el.
"Nem fogunk karba tett kézzel a piac javulására várni" - mondta Girsky. "Már éppen eleget veszítettünk Európában ahhoz, hogy megtanuljuk, az nem vezet semmire ha így folytatjuk."
A Genfi Autószalon egyik legvitatottabb témája az európai autógyártókat terhelő többletkapacitás. Elemzői számítások szerint az európai autóipar évente 1,5 millióval több autót lenne képes gyártani annál, mint amit a piac ténylegesen fel is vesz. Ez a mennyiség nagyjából hét átlagos autógyár termelési kapacitásának felel meg.
Európában nem olyan egyszerű dolog üzemeket bezárni, mint az Egyesült Államokban, ahol a GM, Ford Motor Co. és a Chrysler Group LLC az elmúlt években együtt több tucat üzemet is bezárt már. Európában nem lehet csak úgy utcára tenni embereket. A munkahelyek megőrzésére érekében pedig a kormányok készek támogatással hozzájárulni egyébként szükségtelen létesítmények életben tartásához is.
Az autószalonon Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler vezérigazgatója is kijelentette, hogy az EU egyszerűen nem teheti meg, hogy csak úgy átsiklik az autógyártó többletkapacitás problémája felett. "Valamennyi gyártókapacitást mindenképpen fel kell számolni" - mondta.
A PSA Peugeot Citroen SA, a GM új együttműködő partnerének vezetősége is tárgyalásokat kezdett már a szakszervezetekkel a többletkapacitás problémájának megoldásáról.
A GM átszervezési terveit ismerő szakértők szerint a nagy-britanniai Ellesmere Port és a németországi Bochum üzemek bezárására lehet számítani.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.