Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Veszteséggel zárta a tavalyi utolsó negyedévet és a teljes pénzügyi évet az Air France KLM légitársaság - közölte a cég csütörtökön.
Tavaly a negyedik negyedévben az Air France KLM légitársaság 6,6 százalékkal növelte utasforgalmát a szállítási kapacitás 6,0 százalékos növekedése mellett. A növekedés a sztrájkok és kedvezőtlen időjárási viszonyok miatt lerontott bázisadatnak, valamint a Marseille-i bázis tavaly októberi felvételének, illetve a Martinair forgalmának tavaly novembertől kezdődő konszolidációjának köszönhető.
A légitársaság kapacitáskihasználtsági mutatója 81,8 százalék volt tavaly, 0,4 százalékponttal magasabb mint 2010-ben. A szállítási kapacitási egységenként (Revenue per Available Seat-Kilometer, RASK) elért bevétel 2,6 százalékkal csökkent, az utasforgalmi bevétel pedig 3,2 százalékkal 4,68 milliárd euróra emelkedett. Az előző évinél 252 millió euróval magasabb üzemanyag költségek miatt az üzleti eredmény 224 millió euró veszteségbe fordult a 2010-es 12 millióról.
A cargo üzletág 2011 közepétől a világgazdasági lassulással összefüggésben romló eredményt mutat. Tavaly a kapacitáskihasználás az előző évihez képest 2,9 százalékponttal 67,5 százalékra csökkent. Az értékesítési árbevétel 802 millió euróra csökkent az előző évi 830 millióról, ezzel együtt az üzleti eredmény a fedezeti pontra csökkent az előző évi 60 millió euróról.
A 2011-es pénzügyi évben az utasforgalmi üzletág forgalma 6,9 százalékkal, kapacitása 6,6 százalékkal nőtt, részben az európai légtér tavaly áprilisi lezárása miatt lecsökkent bázisértéknek köszönhetően. A kapacitáskihasználtság 0,3 százalékponttal 82,0 százalékra emelkedett. A cargo üzletág forgalma 1,2 százalékkal csökkent, szállítási kapacitása pedig 2,4 százalékkal emelkedett, a kapacitáskihasználtság ezzel párhuzamosan 2,4 százalékponttal 66,4 százalékra csökkent.
Az értékesítési árbevétel az előző évihez képest 4,5 százalékkal 24,36 milliárd euróra emelkedett, míg a működési költségek 6,2 százalékkal 24,72 milliárd euróra. Az üzleti eredmény az üzemanyagköltségek 904 millió eurós növekedése után 353 millió euró veszteségbe fordult a 2010-es 28 millió eurós pozitív eredményről. A kiigazított üzleti eredmény 65 millió euró veszteség lett az előző évi 302 millió euró pozitív eredmény után.
Az egyszeri tételektől megtisztított éves nettó eredmény 809 millió euró veszteség a 2010-es 289 millió euró nyereség után. A légitársaság 2012 januárjában léptette életbe a nyereséges működés visszaállítását célzó "Transform 2015" átszervezési programját, melynek keretében az egy egységre jutó költségeit üzemanyagköltségek nélkül 10 százalékkal, adósságállományát pedig kétmilliárd euróval tervezi csökkenteni.
A társaság az üzemanyagköltségek várható 1,1 milliárd eurós emelkedése miatt az első félévben az előző évinél alacsonyabb üzleti eredményre számít. A második félévben azonban a vállalat már számít az átszervezési program első pozitív hatásainak jelentkezésére.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A Blinken OSA Archívum most közzétett dokumentumai mindennél beszédesebbek.
Indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: befagyott klímaprogram és szépségipari balesetek.