Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A festékpiaci eladások mintegy 25 százalékkal csökkentek az elmúlt három évben, a Trilak Festékgyártó viszont nem csupán tartani, hanem erősíteni is tudta piacvezető szerepét.
A magyar festékpiac meglehetősen koncentrált, hiszen három gyártó (Trilak, Akzo Nobel, Polifarbe) képviseli a forgalom 70 százalékát. E három gyártóból – a recesszió miatt – már csak kettőnek van magyarországi gyártása, az Akzo Nobel 2010 végén zárta be itthoni gyárát. A festékpiac volumenében 25, értékben 13 százalékkal csökkent 2008-hoz képest, amikor a Trilak részesedése volumenben 38,3 százalék volt. Jelenleg a festékfogyasztás volumenét 40,1 százalékban Trilak termékek adják
A több mint százéves cég 2011-es árbevétele 11,463 milliárd forint volt, ami 9,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az adózott eredménye 2011-ben 505 millió forintot tett ki, ez nagyon jelentős javulás a 2010-es eredményhez képest, amikor még 202 millió veszteséget voltak kénytelenek menedzselni.
„A 2012-es előrejelzések további 3 százalékos mennyiségi visszaesést prognosztizálnak, bíztató ugyanakkor az első két hónapi ingatlan adásvételek száma (ez a szám nagyban befolyásolja a dekoratívfesték-piacot), ami majdnem duplája volt a 2011-es évinek, a februári emelkedés pedig már nem az előtörlesztésnek köszönhető. A recesszió mellett a piaci szereplőknek nagyon erős nyersanyag-áremelkedéssel is szembe kell nézniük, amit egy recessziós környezetben nem lehet teljesen a fogyasztókra hárítani. Ugyanakkor a 2012-es értékbeli növekedést az áremelések fogják adni” – mondta Raskó Attila, a Trilak Festékgyártó Kft. marketingigazgatója.
A cég 2010-ben 365 millió, 2011-ben 418 millió forintot ruházott be, 2012-ben 338 millió forintot fordít fejlesztésekre. Ennek megalapozottságát többek között az is mutatja, hogy a Trilak új (az elmúlt négy évben bevezetett) termékeinek forgalmi aránya közel 8 százalékot tesz ki.
A vállalatnál ugyanekkor nagyon alacsony, 5 százalékos a fluktuáció, sok dolgozó több tíz éve itt dolgozik. A társaság 2011-ben 283, egy évvel korábban 286 munkatárssal működött.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.
A Tisza Párt szerint visszataszító, hogy a Fidesz és a propagandája az önkénteseik után kutakodnak.
A parkoláson évente 120 millió forintot tud megtakarítani a Hegyvidék, a közétkeztetés ára nem nőtt, és több üzemeltetési munka is olcsóbb lett az új közbeszerzési rendszerben.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.