Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A Tchibo csaknem 8 százalékkal tudta növelni magyarországi forgalmát, a társaság a napokban webáruházat nyitott, amitől piacvezetői pozíciójának megerősítését várja.
Éves szinten a magyar lakosság mintegy 22 ezer tonna kávét fogyaszt, mely 3 milliárd csészényi feketének felel meg. Ezzel a kávé, a sör és a szénsavas üdítők után, a harmadik helyet foglalja el a legtöbbet fogyasztott folyadékok között, megelőzve az ásványvizet és a gyümölcsleveket. A kávé legnagyobb részét, 64,4 százalékát pörkölt kávé formájában fogyasztják. A pörkölt kávé túlnyomó többségét, 93 százalékát őrölt kávéból vásárolják, és a többség erősen vagy nagyon erősen issza. Jelenleg a lakosság 7 százaléka választja a szemes kávét.
A vállalat 9,4 milliárd forint árbevétellel zárta a 2010-es, auditált évet, ami 7,7 százalékos növekedés az azt megelőző évhez képest, és közel 20 százalékos emelkedést a válság előtti, 2007-es év 7,9 milliárd forintos forgalomhoz viszonyítva. A magyar piacra 20 évvel ezelőtt belépő kávéforgalmazó jelenleg 122 főt foglalkoztat. Az alkalmazottak száma az elmúlt 6 évben 74 százalékkal növekedett. A Tchibo jelenleg értékben és mennyiségben is piacvezető az őrölt kávé hazai piacán. Értékesítési volumen tekintetében a vállalat a teljes piac 30,5 százalékát mondhatta magáénak az elmúlt hónapban.
A Tchibo 2012. március közepén indította el itteni webáruházát, s ezzel Magyarországon is belépett az elektronikus kereskedelem piacterére. „Kiskereskedelmi üzletágunk 2007-ben indult, amikor megnyitottuk az első magyarországi Tchibo-üzletet, az Aréna Plázában. Azóta hat újabb üzlettel bővült hálózatunk, és most, a webáruház elindításával belépünk az e-kereskedelembe is. A márciusban induló webáruházunk, a kávé és a kiskereskedelmi üzletág mellett üzleti modellünk harmadik pillére" – mondta Andrzej Jackiewicz, Tchibo Budapest Kft. ügyvezető igazgatója.
A Tchibo GmbH teljes árbevétele 2010-ben mintegy 3,4 milliárd euróra rúg, foglalkoztatottainak száma pedig közel 11 ezer fő. A Tchibo a közép-kelet-európai régióban folyamatosan terjeszkedik és dinamikusan fejlődik. Az őrölt kávé piacon a Tchibo piacvezető Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban, valamint Magyarországon. Ezekben az országokban évek óta bővíti kiskereskedelmi hálózatát.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.