Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Tchibo csaknem 8 százalékkal tudta növelni magyarországi forgalmát, a társaság a napokban webáruházat nyitott, amitől piacvezetői pozíciójának megerősítését várja.
Éves szinten a magyar lakosság mintegy 22 ezer tonna kávét fogyaszt, mely 3 milliárd csészényi feketének felel meg. Ezzel a kávé, a sör és a szénsavas üdítők után, a harmadik helyet foglalja el a legtöbbet fogyasztott folyadékok között, megelőzve az ásványvizet és a gyümölcsleveket. A kávé legnagyobb részét, 64,4 százalékát pörkölt kávé formájában fogyasztják. A pörkölt kávé túlnyomó többségét, 93 százalékát őrölt kávéból vásárolják, és a többség erősen vagy nagyon erősen issza. Jelenleg a lakosság 7 százaléka választja a szemes kávét.
A vállalat 9,4 milliárd forint árbevétellel zárta a 2010-es, auditált évet, ami 7,7 százalékos növekedés az azt megelőző évhez képest, és közel 20 százalékos emelkedést a válság előtti, 2007-es év 7,9 milliárd forintos forgalomhoz viszonyítva. A magyar piacra 20 évvel ezelőtt belépő kávéforgalmazó jelenleg 122 főt foglalkoztat. Az alkalmazottak száma az elmúlt 6 évben 74 százalékkal növekedett. A Tchibo jelenleg értékben és mennyiségben is piacvezető az őrölt kávé hazai piacán. Értékesítési volumen tekintetében a vállalat a teljes piac 30,5 százalékát mondhatta magáénak az elmúlt hónapban.
A Tchibo 2012. március közepén indította el itteni webáruházát, s ezzel Magyarországon is belépett az elektronikus kereskedelem piacterére. „Kiskereskedelmi üzletágunk 2007-ben indult, amikor megnyitottuk az első magyarországi Tchibo-üzletet, az Aréna Plázában. Azóta hat újabb üzlettel bővült hálózatunk, és most, a webáruház elindításával belépünk az e-kereskedelembe is. A márciusban induló webáruházunk, a kávé és a kiskereskedelmi üzletág mellett üzleti modellünk harmadik pillére" – mondta Andrzej Jackiewicz, Tchibo Budapest Kft. ügyvezető igazgatója.
A Tchibo GmbH teljes árbevétele 2010-ben mintegy 3,4 milliárd euróra rúg, foglalkoztatottainak száma pedig közel 11 ezer fő. A Tchibo a közép-kelet-európai régióban folyamatosan terjeszkedik és dinamikusan fejlődik. Az őrölt kávé piacon a Tchibo piacvezető Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban, valamint Magyarországon. Ezekben az országokban évek óta bővíti kiskereskedelmi hálózatát.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Rossz könyvet kiadni továbbra sem tilos. Viszont most már sokkal könnyebb és olcsóbb megírni és eladni. A mesterséges intelligencia (MI) legyártja a szöveget, az internetes piactereken a termék ugyanolyannak látszik, mint az igazi könyvek.
A Tisza szigetek korábbi koordinátora, Farkas Dezső az elnöke az Irány a Jövő Pártnak.
Az USA közéletének legnagyobb sztorija végzetes is lehet az amerikai elnök számára.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Özgür Özel százezreket visz az utcákra tüntetni.
Hiába nőttek a fizetések, visszafogott a vásárlási kedv.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.
Már most is csak drágán lehet vizet szerezni Kabulban, gyakoriak a rossz víz miatti megbetegedések.