Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Hamarosan visszaáll a korábbi üzletmenet a budapesti lapterjesztési piacon, s minden budapesti postaládába a megszokott időben érkezhetnek a lapok, az előfizetők pedig kompenzációra számíthatnak a kiesések miatt a terjesztő MédiaLogtól. A társaság ugyanakkor kártérítési igénnyel lép fel a terjesztési nehézséget okozó cégekkel szemben.
Normalizálódik a budapesti előfizetéses lapterjesztés − mondta a Napi Gazdaságnak Köő-Tóth Győző, az előfizetéses lapterjesztésért felelős MédiaLog Zrt. vezérigazgatója. A nehézségek két héttel ezelőtt kezdődtek, amikor a fővárosban lévő hat alvállalkozójuk közül négy egyik napról a másikra − a MédiaLog szerint jogellenesen − felmondta a szerződést. Egy hét elteltével Budapest mind a tizenkét problémás kerületében sikerült kivinni a lapokat, most a legnagyobb kihívást az jelenti a társaságnak, hogy a lapok reggel hét órára minden címzetthez megérkezzenek.
Az elmúlt napokra már az utóbbinál is sikerült előrelépni, az újságok több mint fele hét órára a postaládákba került − mondta a vezérigazgató. A helyzeten úgy sikerült úrrá lenni, hogy a MédiaLog minden kerületben felállított egy önálló terjesztőhálózatot. Az új partnerek az előfizetéses lapok mellett egyéb termékeket − például önkormányzati lapokat, más címzett kiadványokat, szórólapokat − is terjesztenek. A kerületekben általában két-három párhuzamos rendszer működik, ezeket felhasználva egy hét alatt fel tudták építeni az új terjesztői hálózatot, amit véglegesnek tekint a MédiaLog.
Azért is akartunk megszabadulni a problémát okozó alvállalkozóktól, mert azok kartellbe tömörülve irreális árat kértek a szolgáltatásért, s most úgy tűnik, ezt sikerül letörni − fogalmazott a vezérigazgató. Álláspontja szerint ezek az alvállalkozók jelentős pénzügyi kárt okoztak a MédiaLognak, amely kártérítési igénnyel lép fel velük szemben. A napokban az érintett tizenkét kerületben valamennyi előfizetőjüknek levelet küldtek, amelyben felajánlották a károsultaknak, hogy megtérítik a meg nem kapott lapok árát, vagy az ügyfelek a kieső napok erejéig meghosszabbíthatják előfizetésüket.
Médialog-adatok (millió forint)
2010 2011*
Bevétel 7 925,0 7 690,0
Adózás előtti eredmény 10,5 120,0
EBITDA 150,0 246,0
* várható
Forrás: cégközlés
A lapterjesztési piac tavaly körülbelül nyolc százalékkal zsugorodott, ami illeszkedik a korábbi évek nyolc-tíz százalékos trendjébe. Eközben a MédiaLog két új tevékenységbe kezdett: 2011. januárban indította el a szórólapterjesztést, tavaly nyáron pedig a csomagkézbesítést. A csökkenő példányszámok és a visszafogott − négyszázalékos − tarifaemelés ellenére a különböző átszervezéseknek, hatékonyságnövelő intézkedéseknek köszönhetően messze a legjobb évét zárta a vállalkozás, amelynek EBITDA-szintű eredménye megközelítette a 300 millió forintot.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.