szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Figyelemmel kíséri a vállalkozások tájékoztatási gyakorlatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és eljárást indít, ha felmerül a jogsértés valószínűsége.

A GVH ezt annak kapcsán közölte pénteken, hogy tapasztalatai szerint az ünnepek közeledtével az üzletláncok forgalmuk növelése érdekében gyakrabban alkalmaznak a termékek magyar eredetét hangsúlyozó reklámszövegeket, illetve jelzéseket.

A közlemény szerint a versenyhivatal ilyen ügyekben a bejelentések és panaszok alapján 2010-ben egy, 2011-ben három, míg 2012-ben egy esetben indított eljárást. Három ügyben már született döntés. 

A GVH tájékoztatása szerint a magyar termék fogalmát az eljárások, illetve a meghozott döntések időpontjában nem határozta meg jogszabály, így a hivatal a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény alapján járt el.

A három lezárt ügyből kettőben megállapították a jogsértést, és bírságot is kiszabtak. A harmadik eljárásnál a cég kötelezettséget vállalt, hogy a "magyar termék" megjelölést kizárólag olyan esetben alkalmazza, amikor a termékek származási helye igazoltan Magyarország, továbbá élelmiszerek esetén a termékek jellemző alapanyagai magyarok - közölte a GVH.

A hivatal a kötelezettségvállalások teljesítését utóvizsgálat keretében ellenőrzi.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!