Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Miközben Budapesten erősít, az edinburghi repülőtéren költségcsökkentő járatritkításba fog a Ryanair légitársaság - írja a BBC, amely szerint a lépéseket hamarosan bejelentik.
Miközben a Ryanair ír fapados légitársaság vezetője, Michael O'Leary szórakoztató nyilatkozatokban dicséri magát és társaságát, kifejtve, hogy szobor járna neki Budapesten a sok turistáért, akiket olcsó jegyeivel a városba hoz, a skóciai Edinburgh repülőterén költségcsökkentő lépések bejelentésére készülnek.
A BBC felidézi, hogy a Ryanair már februárban jelezte előre, hogy miután a repteret üzemeltető BAA-val eredménytelenek voltak a reptéri költségek csökkentésére irányuló tárgyalások, a cég hét ottani gépét hatra csökkenti, és megszünteti a a berlini, malmöi, murciai és ibizai, valamint a tallini járatokat. Az észtországi járatot egyébként télre már felfüggesztették, és a spanyol és svédországi járatok indításáról még csak bejelentés volt, el még nem indították őket. A Ryanair szerint több száz munkahely megszűnését eredményezheti ez a költségcsökkentés.
Magyarországon időközben bővít a társaság, amely a Malév február 3-i leállását követően érkezett vissza Budapestre (egyszer már elhagyta a repteret mert sokallta a díjakat). Február 17-én két géppel indult, március 26-ra már 5 repülőgéppel üzemel erről a bázisról. A Budapest Airporttal tárgyalnak arról, hogy a téli szezonra több repülőgépet hozzanak Budapestre.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Az utcán járva is észrevehető: az emberek arcára kiül a boldogtalanság. A magyar társadalom mutatói eddig sem voltak jók, de a választás előtti fékevesztett politikai kommunikáció végképp beteszi a kaput. Milyen „menekülőutat” keressen, aki nyomasztva érzi magát?
Ami jó, az se jó.
Aggályos lehet, hogy a V-Híd folyamatosan letarolta a közbeszerzéseket, és megszüntette az érdemi versenyt.