szerző:
hvg.hu

Reklámra 498 milliárd dollárt költöttek tavaly a világon, 7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Kiemelkedik a növekedés a ruházati cikkeknél és az egészségvédelemnél 18, illetve 11 százalékkal. Európában 0,4 százalékkal kevesebbet költöttek reklámra a vállalatok, míg a többi földrészen mindenütt növekvő a trend.

A világon reklámokra összesen 498 milliárd dollárt adtak ki a vállalatok tavaly, ami 7 százalékkal haladja meg a 2010. évi reklámköltést. Legnagyobb mértékben, 18 százalékkal a ruházati cikkek hirdetési büdzséje növekedett, majd az egészségvédelem és kereskedelem következik 11, illetve 9 százalékkal – derül ki a Nielsen legfrissebb kutatásából. Európában 0,4 százalékkal csökkent a reklámköltés, egyik évről a másikra. Az USA-ban 2, míg a több földrészen 11-12 százalékos növekedést regisztrált a Nielsen.

„Nehéz évnek bizonyult a világgazdaság számára 2011 is, amikor természeti katasztrófák, politikai felkelések, valamint a pénzügyi válság hullámzásai befolyásolták az USA és Nyugat-Európa helyzetét” – állapítja meg a Nielsen negyedévenként kiadott Globális Reklámpiaci Jelentése. „Miután a tavalyi harmadik negyedévben megemelkedett a reklámköltés, a világ legnagyobb hirdetői óvatosabbak lettek. A negyedik negyedév 131 milliárd dollárral zárt, ami csak 6 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi hasonló periódusban mért összeget.”

A sajtó minden ágában emelkedtek a reklámbevételek. A hirdetési piac 65 százalékát birtokló televíziónál, valamint a rádiónál plusz 10-10 százalékot, magazinoknál 2, újságoknál pedig 1 százalék többletet könyvelhettek el. Kiemelkedik az internetes reklámköltéseknél a növekedés 24 százalékos mutatója. Ugyancsak erősödött a köztéri reklám és a mozireklám pozíciója.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Az amerikai nyugdíjasokat nem a kormány noszogatja, hanem a kényszer tartja a munkaerőpiacon

Az amerikai nyugdíjasokat nem a kormány noszogatja, hanem a kényszer tartja a munkaerőpiacon

Videó: kemény, ahogy fényes nappal szedik ki a tolvajok a Toyota Priusokból a katalizátorokat

Videó: kemény, ahogy fényes nappal szedik ki a tolvajok a Toyota Priusokból a katalizátorokat

A kormány bevágta a kiskapukat, de azzal a lendülettel sok értelmes kezdeményezést is letarolt

A kormány bevágta a kiskapukat, de azzal a lendülettel sok értelmes kezdeményezést is letarolt

Eljött az igazság pillanata: leellenőrizheti, mennyivel evett többet a kelleténél

Eljött az igazság pillanata: leellenőrizheti, mennyivel evett többet a kelleténél

A Magyar Iszlám Jogvédő Egyesület elítéli az "aljas" Srí Lanka-i terrortámadást

A Magyar Iszlám Jogvédő Egyesület elítéli az "aljas" Srí Lanka-i terrortámadást

Harminc év börtönt kapott a bolgár újságírógyilkos

Harminc év börtönt kapott a bolgár újságírógyilkos