Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Richard Branson, a Virgin Atlantic légitársaság tulajdonosa vasárnap közölte: megfellebbezi, ha a bmi brit diszkont légitársaságot eladják az International Consolidated Airline Group SA (IAG) holdingnak.
Az IAG a British Airways és az Iberia légitársaságok tulajdonosa. A bmi brit légitársaságot a Deutsche Lufthansa AG kínálta fel eladásra még tavaly, és az IAG magasabb árajánlattal nyerte el a Virgin elől.
Richard Branson közleményében annak a véleményének ad hangot, hogy káros hatással lenne a légitársaságok közötti szabad versenyre, és a jegyárak emelkedéséhez vezetne, ha egyetlen társaság kezében koncentrálódna a Heathrow repülőtéren a járatok közötti résidő (slot) túlnyomó hányada. "Minden lehetséges módon meg fogjuk támadni az elképzelést, ami ha megvalósul hosszú évekre visszavetheti a brit légiközlekedési ágazatot" - mondta. "A versenyjogi szabályoknak a fogyasztót kell védeniük az olyan monopolisztikus helyzetektől, amelyekben vállalatok kedvükre szabhatják meg áraikat, és tarthatják vissza termékfejlesztési beruházásaikat. Az ilyen helyzetekben a fogyasztók mellett nem csak az iparág, de maga az ország érdekei és károsulnak" - fogalmazott Richard Branson.
Az EU-Bizottság a hó végén azzal a feltétellel engedélyezte a bmi megvásárlását, hogy az új tulajdonos felad valamennyi slotot a Heathrow repülőtéren, és a társaság folytatja az utasok beszállítását a konkurens légitársaságok járataihoz. A Heathrow repülőtér slotjai keresett cikknek számítanak a légitársaságok körében, mivel a nyereséges transzatlanti viszonylatokban a járatok túlnyomó részét bonyolító európai légiközlekedési csomópont teljes kapacitáskihasználtsággal működik.
A bmi megvásárlásával az IAG slotjainak részaránya 43 százalékról 51 százalékra emelkedne a Heathrow repülőtéren.
A Branson holdingjának - a Virgin Groupnak - 51 százalékos és a Singapore Airlines Ltd-nek 49 százalékos tulajdonában lévő Virgin Atlantic a slotok 3 százalékával rendelkezik a Heathrow repülőtéren, és utasainak 25 százalékát a bmi szállítja be code-sharing egyezmény keretében, ami a tulajdonosváltással valószínűleg megszűnik.
A Virgin Atlantic vasárnap közölte, hogy pályázik arra a 12 slotra, amelytől a British Airwaysnek az akvizíció engedélyezése fejében meg kell válnia, de rámutatott, hogy túl alacsonynak tartja a kvótát.
Az IAG a bmi megvásárlása mellett azzal érvelt, hogy sokkal kisebb dominanciával rendelkezik a Heathrow repülőtéren, mint más európai légitársaságok saját bázisaikon. A Lufthansa például a slotok 66 százalékával rendelkezik Frankfurtban, az Air France-KLM pedig 59 százalékkal a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Megvan a fővárosi költségvetés az év végéig, a kormány pedig kedvezményes lakáshitelt és az állami cégeknél folytatódó spórolást jelentett be. Eközben a nemzetközi színtéren arra készülnek, mi lesz, amikor hamarosan lejár a vámháború három hónapos tűzszünete.
Az Amerika Párt megalapítását az elnöktől elhidegült topmilliárdos az X-en szavaztatta meg a követőivel.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A rendezőtrió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk.