szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A cipőkereskedelem még mindig jó üzletnek tűnik: a piacvezető Deichmann 20 százalékkal növelte forgalmát idén. A német hátterű vállalat tizenegy éve jelent meg Magyarországon, jelenleg 82 üzletet működtett, idén 8 új bolt megnyitását tervezi.

A Deichmann Cipőkereskedelmi Kft. tavaly közel 24 milliárd forintos forgalmával 20 százalékos növekedést ért el Magyarországon (2010-ben 19,9 milliárd forint volt a forgalom). Így a Deichmann Cipő továbbra is piacvezető Magyarországon, és megőrizte 2006 óta elfoglalt helyét. A múlt évben 3,6 millió pár cipőt adtak el Magyarországon az egy évvel korábbi 3,17 millió után. Tavaly év végén a Deichmann Cipő Kft. 599 dolgozót foglalkoztatott - ez 50 fővel több, mint 2010-ben.

A cég első magyarországi üzlete 2001-ben nyílt meg Budapesten, 2011 végén 82 üzlettel rendelkezett, ez tízzel több, mint egy évvel korábban. A vállalat 2012-ben nyolc új bolt nyitását tervezi.

A Deichmann-csoport – amelynek központja a németországi Essenben van – Európa legnagyobb, cipőkereskedelemmel foglalkozó kisvállalata, 21 európai országban, valamint az Egyesült Államokban van jelen. A csoportszintű forgalom az árfolyamhatásokat figyelembe véve 4,13 milliárd euró volt (2010-ben 3,93 milliárd euró/nettó: 3,57 milliárd euró), ami 5 százalékos emelkedés. A csoportnak 2011-ben összesen 3175 üzlete működött (2010-ben 2939 üzlet). Világszerte 156 millió pár cipőt adtak el (2010: 152 millió pár). 2011 végén a vállalat kereken 32 500 dolgozót foglalkoztatott, ami mintegy 8,3 százalékkal több, mint 2010-ben. Idén több mint 200 millió eurót kívánnak beruházni a nemzetközi infrastruktúra fejlesztésébe, a csoport vállalatai összesen 190 új üzlet nyitását tervezik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!