szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Végelszámolási eljárás kezdődött a budapesti székhelyű Esti Reklám Kft.-nél, amely korábban a Tatabánya FC 49 százalékos tulajdonosa. A szerződés szerint évi 60 millió forinttal kellett volna a klubot támogatnia a kft-nek, de ez tavaly már nem történt meg, ezért új tulajdonos után néztek. Novemberben végrehajtást indított az adóhatóság a cég ellen, így az sem kizárt, hogy felszámolásba fordul az eljárás.

Végelszámolással szüntetnék meg az Esti Reklám Kft.-t, az eljárás a napokban kezdődött. A társaság ellen két végrehajtás van folyamatban, az egyik közjegyzői, a másik adóhatósági, így ha nem tudja a cég rendezni adósságait felszámolásba fordulhat az eljárás – írja a Gazdaság.hu.

Az Esti Reklám Kft. 2009-ben vásárolta meg a Tatabánya FC 49 százalékos tulajdonrészét 22 millió forintért. A szerződés szerint a vállalkozás évi 60 millió forinttal, a többségi tulajdonos önkormányzat évi 30 millióval támogatta volna a csapatot.

A problémák 2010-ben kezdődtek, az Esti Reklám nem teljesítette a rá eső kötelezettséget, így a játékosok és a vezetőség hónapokig csak alapfizetést kaptak. Tavaly év elején az önkormányzat felszólította a tulajdonostársat, hogy nyolc napon belül rendezze elmaradásait, egyébként egy forintért a városra száll vissza a klubcsapat kisebbségi tulajdonrésze is, erről még a médiacég belépésekor kötöttek megállapodást.

A budapesti vállalkozás végül 2011 márciusában szállt ki a fociklub cégéből. A csapat megmentője a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia kuratórium elnökének cége, a Mészáros és Mészáros Kft. lett, amely NB II-es szereplés esetén 50 millió forint támogatást ígért a csapatnak, cserébe 50 százalékos részt kapott a Tatabánya Futball Club Kft.-ben.

Az Esti Reklám Kft.-t 2008-ban alapította egy magánszemély, és a Staller Management Ltd. nevű ciprusi offshore cég. A magánszemély később kiszállt, és üzletrésze a Marshall-szigeteken bejegyzett Marvel Invest & Trade nevű szintén offshore társasághoz került. Tavaly júniusban a céget a szerbiai lakcímű Payeta Maurice vásárolta meg. Az Esti Reklám egyetlen éves beszámolója érhető el az Opten adatbázisában, a 2009-es, akkor 575 millió forint árbevétel mellett 4,7 millió forint veszteséget produkált.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!