Jól kezdődött az év az Unilevernek

A brit-holland Unilever fogyasztási cikk kereskedelmi konszern a kedvezőtlen konjunkturális helyzet ellenére is számottevő forgalomnövekedéssel kezdte az évet.

  • MTI MTI
Jól kezdődött az év az Unilevernek

Az év első három hónapjában 12,1 milliárd euró forgalmat bonyolított, 12 százalékkal nagyobbat mint egy évvel korábban. Az első negyedévben a forgalom részben az amerikai Alberto Culver és az orosz Kalina kozmetikum forgalmazó vállalat megvásárlása növelte a forgalmat. Akvizícióktól és árfolyamhatásoktól megtisztítva az értékesítési árbevétel 8,4 százalékkal emelkedett. Elemzők 6,4 százalékos növekedésre számítottak. 

A tavalyi első negyedévben az Unilever forgalma 4,3 százalékkal emelkedett, az idei első negyedévet megelőző negyedévben pedig 6,6 százalékkal. Az Unilever forgalmának már több mint a felét a feltörekvő régiókban bonyolítja, de hagyományos piacain, az Egyesült Államokban és Európában is növelni tudta forgalmát az első negyedévben. Az első negyedévben az Unilever a nyersanyagárak emelkedését 4,7 százalékos fogyasztói áremeléssel érvényesítette. 

Nyereségét az Unilever nem közölte. Az Unilever márkacikkei egyebek között a Lipton tea, a Dove kozmetikum, a Ben & Jerry's jégkrém, a Magnum jégkrém, a Knorr készétel és a Cif tisztítószer. Konkurense a Nestlé az első negyedévben 7 százalékkal növelte forgalmát. Az amerikai Procter & Gamble pénteken teszi közzé első negyedéves adatait.

 

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.