szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Négy százalékkal, 51 milliárd svéd koronára csökkent a mobilhálózati berendezésgyártó és technológiai szolgáltató Ericsson nettó árbevétele az első negyedévben, miközben profitja - az egyszeri tételek beszámításával - jelentősen nőtt.

Sony Ericsson

Az értékesítés visszaesésében szerepet játszott a hálózatüzemeltetők alacsonyabb szintű költése a makroökonómiai vagy politikai bizonytalanság jellemezte térségekben - közölte az Ericsson. Az adózott eredmény az egyszeri tételek beszámításával 8,8 milliárd svéd korona lett, 116 százalékos növekedéssel az előző év azonos időszakához képest. 

A nagy teljesítményű szélessávú technológia értékesítései jól alakultak Észak-Amerikában, Japánban és Koreában, miközben egyéb térségek, például Európa (Oroszországgal együtt), a Közel-Kelet egyes részei, valamint India, gyengébben teljesítettek – számolt be Hans Vestberg, az Ericsson elnök-vezérigazgatója. 

Vestberg elmondta; 2010 végén az Ericsson olyan stratégiai döntést hozott, hogy növeli piaci részesedését Európában, amikor a hálózatüzemeltetők megkezdték a hálózataik modernizálását és a régi infrastruktúra lecserélését új, többszabványos rádió bázisállomásokkal. Ez a döntés, a várakozásoknak megfelelően, negatív hatással volt az előző év azonos időszakához viszonyított bruttó árrésre, és ez a hatás valószínűsíthetően rövid távon fenn is marad.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!