Népszabadság: összefoghatnak a magyar üzletláncok

Hónapok óta napirenden van a kereskedelmi szakmában egy új, elsősorban a magyar tulajdonú hazai láncokat tömörítő szakmai szervezet létrehozása - írja a Népszabadság,

  • hvg.hu hvg.hu
Népszabadság: összefoghatnak a magyar üzletláncok

Az összefogásról a két legnagyobb hazai lánc, a CBA és a Co-op mellett a hazai tulajdonú kereskedőket a tagságában tudó szervezetek, így a Co-oppal szövetséges Áfeosz, illetve a jobbára független kiskereskedőket tömörítő Kiskereskedők Országos Szövetsége (Kisosz) egyeztet - írja a Népszabadság.

A CBA kivételével az érintett cégek és szervezetek képviselői megerősítették a lapnak az információkat, de hozzátették, egyelőre inkább ötletelésről lehet beszélni, mintsem konkrét tárgyalásokról.

Egyelőre az sem ismert, hogy pontosan kik lennének egy ilyen szervezet tagjai, mint ahogy az is kérdéses, tényleges szakmai szövetség jönne-e létre, vagy a magyar tulajdonú kereskedőket tömörítő, már meglévő szervezetek fölé „építenének” egy ernyőszervezetet, amelynek a szerepe kimerülne a közös kommunikációban és érdekképviseletben.

Kérdéses, hogy mi lehet a hazai láncokat látványosan pártoló Fidesz szerepe egy ilyen szövetség létrejöttében - írja a Népszabadság. Szakmai berkekből úgy hírlik, hogy a kormány szívesen látna egy ilyen szervezetet: Orbán Viktor a Fidesz 2010-es választási győzelme után úgy nyilatkozott, hogy a hazai kereskedőcégeknek szükségük van a közös szövetségre.

Tavaly ősszel a Co-op és a CBA közösen indult a Magyarországról kivonuló belga Louis Delhaize csoport itteni üzleteinek, a Cora hipermarketláncnak, a Profi diszkontoknak és a Match szupermarketeknek a felvásárlásáért. Nem megerősített piaci hírek szerint a két cég ehhez maga mögött tudta a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) ígérvényét is.

A belga tulajdonos végül az Auchannak adta el a Cora hipermarketeket, ám a felvásárlásra a Co-op és a CBA által létrehozott közös cég, a C és C Partners Kft. előrehaladott tárgyalásokat folytat a Matchról és a Profiról - tette hozzá a lap. 

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

A fiatalok hozhatják el a lángosforradalmat a Balatonnál

A fiatalok hozhatják el a lángosforradalmat a Balatonnál

Miért vett meg egy nagy múltú, de veszteséges üzletláncot? Mit kellene csinálni ahhoz, hogy ne legyen méregdrága egy croissant? Mi a legnagyobb baj azzal, hogy a Balatonon még mindig ugyanúgy sütik a lángost? És miért nem érdemes mindenkinek akciózni a tejfölt? Andrejszki Richárddal, a Chef Market tulajdonosával beszélgettünk annak kapcsán, hogy cége a Culinaris új tulajdonosa lett.