Semmire sem jut a nagyobb forgalommal a Dm Kft.

Növelte árbevételét a Dm-Drogerie Markt Kft. a 2010-es évhez képest, eredménye azonban nem éri el az előző évi teljesítmény felét sem. A költségterhek növekedése miatt üzemi szinten is romlott a társaság 2011-es eredménye.

  • hvg.hu hvg.hu
Semmire sem jut a nagyobb forgalommal a Dm Kft.

Öt százalékkal növelte árbevételét 2011-ben a Dm-Drogerie Markt Kft. a korábbi évhez képest, így 5,9 milliárd forint forgalmat bonyolított – írja a Gazdaság.hu üzleti hírügynökség. Elsősorban a belföldi értékesítés árbevételét sikerült javítani, a korábban sem túl jelentős exporteladások tavaly csökkentek. Hiába azonban a nagyobb forgalom, a költségek is növekedtek, szinte valamennyi költségtételért többet fizetett a cég tavaly. Így üzemi szinten már nem tudta a 2010-es számot hozni a társaság, míg két éve 1,4 milliárdot ért el, tavaly már csak 1,25 milliárd forintot.

Jelentősen emelkedtek a pénzügyi műveletek ráfordításai, a cég pénzügyi eredménye így mínusz 658 millió forintot tett ki. Két éve is negatívan zárták a pénzügyi sort, akkor 410 milliót tett ki a veszteség.

A Dm Kft. adózás előtti eredménye 579 millió forint volt, két éve ugyanez meghaladta az egymilliárd forintot. Ennek ellenére több adót fizettek be, összesen 248 millió forintot. Osztalékot nem vettek fel a tulajdonosok, így a kft. mérleg szerinti eredményként 331 millió forintot könyvelhetett el. Két éve 794 millió forint nyereséget tudhattak magukénak.

A társaság jegyzett tőkéje 2,8 milliárd, saját tőkéje 8,7 milliárd forintot tett ki. Kötelezettségállománya 15,5 milliárd forintról 16,6 milliárd forintra nőtt. A társaság mérlegfőösszege 27 milliárd forintra nőtt.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.