Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Az elmúlt bő két évben meghaladta a 230 milliárd forintot azon közbeszerzési eljárások összértéke, amelyeken a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt.-t és konzorciumtársait hirdették ki győztesnek – derül ki a Napi Gazdaság összesítéséből.
A közbeszerzési értesítők és a nyertesek közleményei alapjánkészült összesítés szerint társaság a legkülönbözőbb építési munkálatokat igénylő közbeszerzéseken szerepelt sikerrel, akár az építőipar Jolly Jokerének is lehetne nevezni.
A Közgép a veszprémi Vemév-szer Építő és Szerelőipari Kft.-vel építette át Balatonfüred városközpontját. A cégek 2010 júniusában nyerték el - négy ajánlattevő közül - nettó 967 millió forintos árajánlattal a helyi önkormányzat rehabilitációra kiírt közbeszerzését. A cégek 2011 októberében újabb, kiegészítő munkára szóló megrendelést is kaptak 53,5 millió forintért. A Közgép részt vett a keszthelyi főtér rekonstrukciójában is, 2010 novemberében a Reneszánsz Kőfaragó Zrt.-vel közösen nyerte el a munkát, nettó 997 millió forintos árajánlattal. A projektet uniós forrás segítségével finanszírozzák. E cégek 2011 májusában egyedüli ajánlattevőként megnyerték a Keszthely történeti városközpont rehabilitációja II. ütem címmel meghirdetett közbeszerzést is, nettó 415 millió forintos árajánlattal. Az önkormányzat közleménye szerint nem ezt a beruházást vizsgálja az OLAF, az Európai Bizottság Európai Csalás Elleni Hivatala.
A Közgép a közelmúltban újabb jelentős, a tartalék kerettel együtt nettó 11,528 milliárd forint értékű megbízást nyert el az Országos Vízügyi Főigazgatóságtól (OVF). A társaság a Ke-víz 21 Építőipari Zrt.-vel és a Kötiviép'B Közép-Tisza Vidéki Vízépítő és Telekommunikációs Kft.-vel közösen a Szamos−Kraszna-közi árvízszintcsökkentő tározót építheti meg, amit százszázalékos uniós és magyar költségvetési támogatásból finanszíroznak.
A Közgép hidakat is épít, például az A-Híddal alkotott konzorciuma 2011 májusában elnyerte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közbeszerzésén a vásárosnaményi II. Rákóczi Ferenc Tisza-híd átépítési feladatait. A Közgép kármentesítésben és csatornaépítésben is részt vesz. A cég a Tatai Környezetvédelmi Zrt.-vel és a VTK Innosystem Kft-vel közösen kapott megbízást a Balatonfűzfő Nitrokémia Környezetvédelmi Zrt.-től a Séd−Nádor-csatorna kármentesítéséhez kapcsolódó szolgáltatásokra 2011 novemberében.
A Közgépnek konzorciumtársaival, a Magyar Aszfalt Kft.-vel, az EuroAszfalt Kft.-vel és a Swietelsky Magyarország Kft.-vel többmilliárdos keretmegállapodása van a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel felújítási munkákra, amelyeket a regionális operatív programok keretében uniós támogatással finanszíroznak. A közép-dunántúli régióban elvégzendő felújításokra nettó 15 milliárd forint, a Nyugat-Dunántúlon 7,5 milliárd, a Dél-Dunántúlon 12 milliárd, a közép-magyarországi régióban pedig 6,75 milliárd forint keretösszegben.
Vasútépítésben is részt vesz a Közgép, a Szajol és Püspökladány közti vasútvonalat százmilliárd forintért újíthatja fel a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel és a Szentesi Vasútépítő Kft.-vel közösen. (A Közgép az SZCKM 2008 Konzorcium tagjaként 2009 óta részt vesz a Tárnok−Székesfehérvár vasútvonal átépítésében is 54,9 milliárd forintért. A konzorciumot a Szentesi Vasútépítő Kft. vezeti, tagja a Közgép mellett a Mávépcell Kft. és a Kelet-Út Kft.)
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A meccs végén a Ludogorecnek volt még egy nagy helyzete, de nem született belőle találat.
Kezd kifulladni az orosz hadigazdaság modellje, de látványos összeomlás nem várható.
Matolcsy György volt MNB-elnök még a távozása után öt hónappal is tud meglepetést okozni.
Miért érthető, hogy pont a zebrák zavarják annyira az embereket?
Első dalában a szabadságról és a nyugati jólétről énekel és rappel.