MI-ügynök a HR-osztályon: Mire figyeljünk?
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Tényleg akciós az annak meghirdetett fogyasztói ár és valóban kihagyhatatlanok az annak nevezett kereskedelmi akciók? A Which? nevű fogyasztóvédelmi intézet Pénzcentrum által idézett kutatása szerint egyáltalán nem, sőt az áruházláncok stabilan ügyeskednek az akciós árakkal.
Gyakran egyszerű átverés a vásárlók akciókkal való beszerzésre csábítása, a leértékeltnek feltüntetett termékek pedig nemhogy nem olcsóbbak, hanem időnként drágábbak is, mintha az eredeti áron adnák – derül ki a Which? elnevezésű fogyasztóvédelmi intézet kutatásából, amelynek során egy év alatt 700 ezer terméket vizsgáltak meg brit üzletekben. A felmérésben minden termékkategóriában találtak trükkös árakat, a friss gyümölcstől a kutyaeledelig – idézi a Pénzcentrum a kutatás megállapításait. Az alacsonynak tűnő árakkal gyakran trükköznek a boltok, az akciókat kihagyhatatlannak tüntetik fel - pedig egyáltalán nem azok.
Az egyik leggyakrabban alkalmazott fogás során a leértékeléseknél kommunikált eredeti árat csak nagyon rövid ideig használják. A Tescóban például előfordult, hogy egy sört 190 napig árultak kedvezményes, leértékelt áron, az eredeti ár pedig mindössze 70 napig volt érvényben. Egy online üzletlánc pedig 13 napig magasabb áron kínálta a földiepret, hogy azután 112 napig hirdethesse az akciós árat.
A kutatás szerint az is gyakori, hogy csak papíron létezik az eredeti ár, azaz a vásárlók folyton csak a leértékeléssel találkoznak. Rendszeresen előfordul olyan eset is, hogy a termék egyáltalán nem leértékelt, csak úgy hirdetik, ráadásul már többféle figyelemfelkeltő polccímkével ("Szuper ár"; "Újdonság"; "Legalacsonyabb ár kínálatunkban") is vásárlásra csábítják a vevőket.
Tipikus lehúzás, hogy drágább a termék, ha többet vásárolnunk egyszerre - pedig az áruházláncoknak elvileg ilyenkor kellene a legnagyobb kedvezményeket adniuk. A Which? talált olyan promóciót, ahol megduplázták egy joghurt darabonkénti árát arra az időszakra, amikor tízesével olcsóbban lehetett volna megvenni. Az is gyakori, hogy a kilogrammonkénti-darabonkénti árak különbségére játszanak, attól függően, mikor melyik éri meg jobban az boltnak.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Bár Magyar Péter szerint a Tisza-kormány erősen támaszkodna a hazahozandó uniós támogatásokra, a pártvezető által emlegetett 8 ezermilliárd forint forrás megszerzése biztosan kivitelezhetetlen.
Radványi Viktória a francia nagykövetség egyik ünnepségén találkozott össze a miniszterrel.