szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Felszámolják a Schlecker német drogérialáncot, a több mint 13 ezer dolgozónak már júniusban felmondanak.

A fénykorában több mint 10 ezer boltot üzemeltető cégcsoportból csak az IhrPlatz és a Schlecker XL nevű hálózat működik tovább, az összesen 800 drogériát mintegy 5 ezer alkalmazottal együtt a Dubag nevű német befektetési társaság veszi át - közölték hétfőn. 

A tulajdonos-alapító Anton Schlecker 50 éve indított vállalkozása 2004 óta veszteséges. Csak tavaly mintegy ezer boltot kellett bezárni, az éves veszteség pedig 200 millió euró volt. A csődeljárás az idén januárban kezdődött. Februárban bejelentették, hogy elbocsátanak csaknem 12 ezer dolgozót, bezárnak 2400 üzletet és befektetőt keresnek a megmaradt hálózat szanálásához. 

Beszámolók szerint a lehetséges befektetők nem kívántak fizetni a hálózat átvételéért, és az adósság jelentős részének elengedését kérték. A hitelezőkkel nem sikerült megállapodni, ezért fel kell számolni a többi 2.800 drogériát. Így összesen nagyjából 13.500 ember - főleg középkorú nő - veszíti el a munkáját. A döntést a hitelezők keddi közgyűlésén véglegesítik. 

Anton Schleckert a Forbes amerikai magazin tavaly még a 26. leggazdagabb németként tartotta számon, vagyonát 2,5 milliárd euróra becsülte. A Handelsblatt című üzleti lap hétfői beszámolója szerint Schlecker 2004 és 2011 között 650 millió eurót fordított vagyonából a társaság veszteségének kiegyenlítésére. A család vagyona jelenleg 35-40 millió euró, de Schlecker nevén néhány ingóságon kívül semmi sincs. A cégcsoport szanálásával megbízott csődgondnok társaság a cikkre reagálva jelezte: megvizsgálják, hogy szabályosan került-e a vagyon Schlecker családtagjaihoz.  

Elemzők szerint a drogérialánc azért ment csődbe, mert nem fejlesztették az üzleti modellt, nem korszerűsítették az üzleteket, a márka így megmaradt a nyolcvanas-kilencvenes évek színvonalán. A vásárlók nagy része átpártolt a modern, kényelmes üzleteket üzemeltető és az illatszerek, háztartási szerek mellett egy sor szolgáltatást is kínáló versenytársakhoz. A drogérialánc 2006-ban belépett a magyar piacra, majd 2011 elején kivonult. Akkor országszerte 22 üzlete volt, ebből 12 Budapesten, míg a piacvezetőknek, az ugyancsak német dm-nek és Rossmann-nak már több száz.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!