Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A jelentős részben a magyar Mol Nyrt. tulajdonában lévő horvát olajvállalat, az INA vásárolná meg az OMV teljes horvátországi benzinkút-hálózatát - közölte hétfői számában a Vecernji List napilap.
Az OMV hivatalosan is bejelentette, hogy négy jelölt van a 60 töltőállomásból álló horvát benzinkút-hálózatának megvásárlására. Az INA mellett az orosz Zarubezsnyeft és Gazpromnyeft, egy arab befektetési alap, valamint egy egyelőre ismeretlen ajánlattevő vásárolná meg a mintegy 100 millió euróért kínált kutakat.
A horvát lap nem hivatalos forrásból úgy értesült, hogy az INA régóta fontolgatja a felvásárlást, a fő részvényesek, vagyis a Mol és a horvát kormány tudtával. A horvát gazdasági minisztériumban úgy vélik, hogy a szándék még gyerekcipőben jár, de azt is vizsgálni kell, hogy a piaci versenyt mennyire befolyásolná a felvásárlás.
Elemzők arra emlékeztetnek, hogy a túlzott piaci koncentráció miatt kellett korábban eladni a Crobenz töltőállomásokat, de ennél sokkal jelentősebb a Mol tulajdonában lévő Tifon benzinkútjainak hálózata, amit esetleg szintén értékesíteni kellene.
Az OMV jelenleg 11 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik 60 kútjával Horvátországban. A vezető piaci szereplő az INA, amelynek 400 töltőállomása van.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
Németh Balázs Fidesz frakció szóvivő új műsora első hetén nagyon magas nézettséget ért el, azonban úgy tűnik, csak azért, mert fizettek érte.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.