szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A BMW és a Volkswagen után a Daimlernek is szállít gumiabroncsokat a Hankook, és hamarosan szponzori szerződést köt az Európai Labdarúgó Szövetséggel (UEFA) - írta hétfőn a Handelsblatt.

A Magyarországon gyárat működtető dél-koreai társaság "agresszív stratégiát" követ, és mindenekelőtt az európai piacvezetőnek, a német Continentalnak támaszt versenyt - írta a német lap.

Az autógyártó cégek általában több beszállítótól rendelnek abroncsokat, és azzal, hogy a Hankookot is bekapcsolják a láncba, árcsökkenést érhetnek el. A Hankook a bevétel alapján jelenleg globálisan a hetedik, Európában pedig a hatodik számú gumiabroncsgyártó. A társaság az első öt közé kíván bekerülni.

Ehhez az ismertség növelésére és arculatváltásra van szükség, az olcsó abroncsokat gyártó távol-keleti cég szerepköréből a prémium kategóriás márkákkal együttműködő vállalat képét kell kialakítani. A Hankook ezért nem csupán rangos autógyártókkal igyekszik kapcsolatot építeni, hanem szponzori tevékenységét is erősíti - írta a Handelsblatt.    

A társaság a Bundesligában - a német labdarúgó-bajnokság első osztályában - a bajnok Borussia Dortmundot támogatja, és hamarosan az UEFA szponzoraként is megjelenik. A szerződést a labdarúgó Európa-bajnokság után jelentik be, a cég várhatóan a Bajnokok Ligáját és az Európa-ligát támogatja majd - írta a Handelsblatt.    

A Hankook eddig 550 millió eurót fektetett be Magyarországon. Rácalmási üzemében 2007-ben indult a termelés. A kétezer főt foglalkoztató gyár kapacitása évi 12 millió darab gumiabroncs.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!