Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Ősszel alakulhat meg az a közös vállalat, amelyről jelenleg tárgyalásokat folytat az Air France-KLM francia-holland csoport és az Etihad, az Egyesült Arab Emírségek nemzeti légitársasága - írta kedden a Le Figaro című francia napilap.
Joost Ruentol, a KLM szóvivője korábban már megerősítette, hogy a két fél egy közös vállalat létrehozásán gondolkodik, de részleteket nem árult el.
A francia lap úgy értesült, hogy a cég megalakulását ősszel fogják bejelenteni és annak részét fogja képezni a második legjelentősebb német légitársaság, az Air Berlin is, amelyben az Etihadnak 30 százalékos üzletrésze van, valamint később az Alitalia is, amelynek 25 százalékos tulajdonosa az Air France.
A francia-holland csoport kedden nem kívánta kommentálni az értesülést. Jean-Cyril Spinetta elnök korábban arról beszélt, hogy "kereskedelmi szövetségre" készülnek az Etihaddal. Az év elején azt mondta, hogy olyan megállapodásra van szükség, amely mind a két félnek rentábilis.
A Le Figarónak viszont mindkét fél megerősítette, hogy a megállapodás nem érinti a légitársaságok tőkéjét. Az Etihad június elején cáfolta, hogy tőkeösszevonásra készülne a francia-holland konkurenssel.
A lap szerint a két légitársaság valójában egy Európa és a Közel-Kelet közötti "légifolyosót" szeretne létrehozni. Azon útvonalakról folynak jelenleg a tárgyalások, amelyeken a létrehozandó közös vállalat fog repülni, valamint tárgyalnak a szükséges járatok számáról, az árakról, a marketingpolitikáról és a nyereség megosztásának feltételeiről is.
Az Air France-KLM-nek 2007 óta van már egy hasonló közös vállalata az amerikai Delta Airlines-szal és az Alitaliával, amelynek köszönhetően Európából induló tengerentúli járatok jelentős részén rajta tartja a kezét. A kemény konkurencia és az emelkedő kerozinárak a francia-holland konszernt is megviselik, tavaly a vállalat 800 millió eurós veszteséget szenvedett el.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.