Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A Volvo tehergépkocsigyártó részlege eladta a repülőgépiparban érdekelt divízióját a brit GKN Plc-nek, amely dörzsölheti a markát, hiszen a következő három évben akár 50 százalékkal is nőhet az utaszállító gépek iránti kereslet.
Kiváló üzletet csinált a repülőgép- és autóalkatrészeket gyártó brit GKN Plc azzal, hogy megvásárolta a svéd Volvo AB teherautó-gyártó repülőgép-hajtóművek részegységeinek előállításával foglalkozó divízióját − idézte Napi Gazdaság Online a Dow Jones elemzőinek értékelését. A tőzsdei befektetők is így gondolhatták: a 6,9 milliárd koronás (egymilliárd dollár) üzlet bejelentése nyomán 14 százalékkal szárnyalt a vevő részvényeinek ára.
A takarékos új utasszállító repülőgépek iránti erős kereslet miatt becslések szerint 40-50 százalékkal ugorhatnak meg a gépeladások 2015-ig, ami magával húzza az ágazat beszállítóinak értékesítését is. Az Airbus és a Boeing az elmúlt időszakban igyekezett technológiailag és pénzügyileg is megerősíteni a repülőgépgyártás háttériparát − a GKN és a Volvo-divízió egyesülése összhangban van ezzel a törekvéssel. A brit vállalatnak emellett azért is jó az üzlet, mert így csökken a függősége az autóalkatrész-gyártástól. A GKN a vártnál valamivel olcsóbban jutott új szerzeményéhez, ezért kisebb, 140 millió fontos részvénykibocsátásra van szüksége annak finanszírozásához. Emellett 493 millió font hitelt vesznek fel.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Börtönbe zárták Oroszországban, megkínozták Fehéroroszországban, farkasszemet nézett Putyinnal, de a saját démonaival nem sikerült megküzdenie.
Néhány szón, gesztuson múlt, hogy 1990-ben sikerült megfékezni Marosvásárhelyen a halálos áldozatokat követelő román-magyar összecsapásokat, és nem borította el egész Erdélyt az erőszak.
Batházi Tamás szerint Wladár Sándornak szexuális viszonya volt a húsz éve elhunyt, hírhedten keménykezű Széchy Tamással.
A volt igazságügyi miniszter elmúlt másfél éve került fókuszba.
Szamosvölgyi Péter gyáva senkinek nevezte az őt kritizáló hozzászólót.