szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az első félévben éves összevetésben 24 százalékkal 9,1 milliárd dán koronára (1,2 milliárd euró) nőtt a Lego dán játékgyártó konszern bevétele, nettó nyeresége pedig 1,48 milliárdról 2 milliárd koronára ugrott fel - közölte a cég pénteken.

A családi tulajdonban lévő vállalat világszerte körülbelül 10 ezer embert foglalkoztat, és a nagy kereslet kielégítésére további ezer embert akar alkalmazni.

Az eredmény elsősorban a Lego Friends nevű, kifejezetten lányok számára készült játéksorozat hatalmas sikerének köszönhető, amelyet piacra dobásakor jogvédők részéről bírálatok értek, mert "erősíti a nemi sztereotípiákat".

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!