szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A magyar startup sztár, a Prezi újít a csapatépítésben is, amennyiben a tréninget valós segítségnyújtással közi össze. A Facebookon keresnek olyan közösséget, amelynek segítségére lehetnek közösségi épületek felújításában. A rendhagyó csapatépítésnek a valós segítség nyújtása mellett a hagyományos tréningekre általában jellemző másnaposság elmaradása is hozadéka lehet.

Nem csak az új technológiák és az üzleti modellben mutat újat a Prezi.com, hanem segítségnyújtásban is. Charity Zooming néven indított Facebook oldalukon várják a jelentkezőket, akiknek segítségre lehetnek. Olyan közösséget keresnek, akik körülbelül egy órányira vannak Budapesttől és bár szükségük van segítségre, nincsenek a tömegmédia figyelmének központjában. Mivel a felújításokban már több eves tapasztalata van a csapatnak, otthonok, közösségi épületek felújítását végeznék el.

A mára 78 fősre bővült budapesti cég száz embert kétnapi munkáját tudja felajánlani, és a munkákhoz szükséges szerszámokat és anyagokat is. Tapasztalatuk szerint a munka során további hozzáadott érték, hogy a nemzetközi, 14 országból összeállt csapat nagyon jól szórakozik a helyiekkel együtt. Már csak az is külön élmény, hogy a kisiskolások talán életükben először próbálhatják ki angoltudásukat.

Még teljesen garázscég volt a Prezi, mikor az első hasonló programjukba belekezdtek – emlékezett vissza Árvai Péter cégalapító. A szokásos karácsonyi vacsorához és bulihoz a csapatnak nem volt igazán kedve, de jött az ötlet, hogy egy ferencvárosi lakás felújítását elvégezhetnék két nap alatt – így munka nélkül lenne együtt a csapat, és még a másnapossággal sem kell megküzdeni. A 2008-ban indult tradíció aztán megmaradt, tavaly például a monori cigánytelepen újítottak fel házakat.

A legtöbb cégnél a csapatépítés egy kissé izzadtságszagú tevékenység, ami ráadásul nem is olcsó mulatság. A Prezinél úgy gondolták, hogy ebben is el kellene térni a hagyományos cégektől. Mivel a startupok közös tulajdonsága, hogy azért vágnak bele alapítóik, mert hisznek benne, hogy jobbá tehetik a világot, érdemes a cybertérből is kiszakadva néha ezen ügyködni. Míg más cégeknél is van jótékonysági kezdeményezés, mindenképp új elgondolás a startup világból vett filozófia, ahogy a projektet kiválasztják. A közösségi média ebben nagy segítséget nyújt, és így egyfajta verseny indulhat a segítő kezekért.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!