Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A Nyugat-dunántúli Volános Szakszervezetek Fóruma sérelmezi, hogy a közlekedéspolitikai és gazdaságpolitikai intézkedések a MÁV-ot helyezik előtérbe a többi közlekedési alrendszerekkel szemben - közölte a fórum szerdán az MTI-vel.
A Nyugat-dunántúli volánosokat (Balaton Volán Zrt., a Kisalföld Volán Zrt., a Vasi Volán Zrt. és a Zala Volán Zrt.) tömörítő szakszervezetek is érdekeltek a minőségi és hatékony közösségi közlekedés megteremtésében, ezért azt kérték Fónagy Jánostól, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkárától, hogy szakmai egyeztetésen vitassák meg a közösségi közlekedést érintő kérdéseket - mondta Horváth László, a fórum egyik szóvivője az MTI kérdésére.
Az életbe lépő kedvezmény- és tarifarendszer, valamint a párhuzamos közlekedést érintő rendelkezések egyértelműen a MÁV-ot hozzák kedvezőbb helyzetbe. A fórum elfogadja, hogy a MÁV megerősítése társadalompolitikai és nemzetgazdasági érdek, de álláspontjuk szerint mindezt nem a többi közlekedési alrendszer háttérbe szorításával, mesterséges és irányított versenyhelyzet szimulálásával kell megvalósítani - olvasható a közleményben.
Azt is vitatják, hogy a Volánok okozták a vasúton utazók csökkenő létszámát. A fórum szerint a MÁV eredménytelenségét az összehangolatlan menetrend, a korszerűtlen és követhetetlen szervezet, a döntési szintek áttekinthetetlensége, a területileg egyenlőtlen színvonalú menetidő okozza.
A Volánok számára kedvező, hogy a párhuzamosság tervezett drasztikus felszámolása - ami társadalmi elégedetlenséget idézett volna elő - nem történt meg. Az emelt szintű szolgáltatásokért fizetendő kiegészítő jegy pozitívuma, hogy megszünteti a teljes ingyenességet, de a magasabb tarifa miatt valószínűleg kevesebben veszik majd igénybe a Volán szolgáltatásait, helyette az egyéni közlekedést választják, így viszont a vasúti utasforgalom sem növekszik.
A fórum azt szeretné elérni, hogy a törvény- és rendeletalkotás munkafolyamatában nagyobb szerepet kapjanak a szakemberek. A párbeszéd során a döntéshozókkal azt is megvitathatnák, hogy szükség van-e a Volán társaságok teljes összevonására és a kialakulóban lévő regionális holding képes-e minőségi és hatékonysági megújításra.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.