Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az easyJet üzleti és üzemi teljesítménye a hálózat egészén belül továbbra is stabil. A 2012-es olimpia végét követően a Londonból induló járatok iránti kereslet a várakozások felső határértékét megközelítő mértékben nőtt – legjobban az utószezoni piac és a tengerparti desztinációk teljesítettek.
Az olimpia utáni időszak élénk forgalma, a kedvező működési körülmények, a hálózat egészére érvényes, továbbra is igen fegyelmezett tőkekihelyezési és repülőgép-kihasználási stratégia, a jövedelemgazdálkodás és a marketing hatékonyságának javítása, valamint a költségek szigorú ellenőrzés alatt tartása együttesen azt eredményezte, hogy az easyJet a vártnál kedvezőbb hozamról és minden idők legmagasabb adózás előtti eredményéről számolhat be a 2012. szeptember 30-án véget érő egy éves időszak tekintetében – annak ellenére, hogy az üzemanyagköltség ebben az évben további 230 millió fonttal nőtt.
A 2012. szeptember 30-ával véget érő hat hónap egy ülőhelyre jutó árbevétele változatlan árfolyamon számolva az „egy számjegyű tartomány alsó/középső szegmensét” emlegető korábbi előrejelzésekkel szemben valószínűleg 5-5,5 százalékkal fog növekedni.
Az easyJet évzárás előtti előzetes üzleti jelentése a 2012. szeptember 30-án záruló pénzügyi évről | ||
Kilátások | A 2012. július 25-i időszaki vezetőségi beszámoló alapján | Módosított kilátások |
Kapacitásnövekedés | +7 százalék | +7 százalék |
Egy ülőhelyre jutó árbevétel (változatlan árfolyamon számolva) | Az egy számjegyű tartomány alsó/középső szegmensében | +5-5,5 százalék |
Egy ülőhelyre jutó költségek üzemanyagköltség nélkül (változatlan árfolyamon számolva) | +1-2 százalék | +1,5-2 százalék |
Teljes évre vetített, adózás előtti nyereség | 280-300 millió font | 310-320 millió font |
A 2012. szeptember 30-án végződő 12 hónapos időszakra vonatkozó üzleti beszámoló
A július 25-én közzétett időszaki vezetőségi beszámolóban az easyJet rámutatott azokra a kihívásokra, melyek elé a londoni olimpia kapcsán megnövekvő forgalom állította a vállalatot, továbbá azokra a lépésekre, melyeket a sportesemény és az európai sztrájkveszély által okozott fennakadások minimalizálása érdekében tett. Az easyJet örömmel nyugtázza, hogy ebben az igen kritikus nyári időszakban a fennakadások egészen jelentéktelen mértékűek voltak, így sikerült javítani a járatpontosságot és növelni az utasok hagyományosan kiemelkedő elégedettségét is. Mindennek eredményeképpen második félévi költségek valószínűleg a korábban közzétett előrejelzéssel összhangban alakulnak, az egy ülőhelyre jutó, üzemanyagköltséget nem tartalmazó és változatlan árfolyamon számított költségek pedig 1,5-2 százalékkal növekednek.
Az euró és a font előző évihez képest számított, jelentős árfolyamváltozásának hatása miatt számottevő lesz a különbség a második félévi árbevételnek és a költségeknek a változatlan árfolyamon számított és a beszámolóban szereplő összege között. Az egy ülőhelyre jutó árbevétel-növekedés beszámolóban szereplő összege várhatóan 2-3 százalék között lesz, míg az egy ülőhelyre jutó, üzemanyagköltséget nem tartalmazó költségek beszámoló szerinti összege 2-3,5 százalékos költségcsökkenést mutat majd.
Az easyJet várnál kedvezőbb nyár végi árbevételének és a kellemetlen meglepetésektől mentes működési környezetnek köszönhetően az igazgatóság által a 2012. szeptember 30-án véget érő 12 hónapos időszakra várt módosított adózás előtti nyereség összege jelenleg 310-320 millió GBP között van, szemben az adózás előtti nyereség korábban várt, 280-300 millió GBP közötti összegével.
A 2013. szeptember 30-án véget érő év első harmadára az ülőhelyek egyharmada elkelt; ez megfelel az előző évi helyzetnek. A becslések szerint a jelenlegi üzemanyagárak és árfolyamok mellett az easyJet üzemanyagszámlája a 2013-as üzleti évben 30-40 millió fonttal lesz magasabb. Ezenkívül az árfolyammozgások valószínűleg további 40-60 millió fontnak megfelelő negatív hatással lesznek a 2013-as pénzügyi év eredményére.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.