Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
Székesfehérvár önkormányzata visszakéri a börgöndi repülőtér területét a Biggeorge's-NV Zrt.-től – erről pénteken döntött a közgyűlés. Cser-Palkovics András polgármester a zárt ülésen meghozott döntéssel kapcsolatban azt mondta: évek óta nem történt semmilyen érdemi előrelépés a repülőtér ügyében, az építkezést el sem kezdte az Alba Airport Kft.
Az önkormányzat folytatná a befektetővel megkezdett tárgyalásokat, peren kívül szeretnének megállapodni és elkerülnék az évekig tartó pereskedést.
Azt kérik a Biggeorge's-NV Zrt.-től, hogy a repülőteret és a mellette ipari parkká átminősített területet ingyen adja vissza. Ez egyben a felek közötti elszámolást is jelentené, vagyis nem lenne további követelésük egymással szemben. Ha nem sikerül megegyezniük, akkor megteszik a szükséges jogi lépéseket, elsősorban az elmaradt beruházás miatti kötbérigényt kívánják érvényesíteni – tette hozzá a polgármester.
Lehetőséget adnak a befektetőnek arra, hogy a közgyűlés előtt kifejthesse álláspontját. A területtel kapcsolatos elképzeléseikről Cser-Palkovics András nem nyilatkozott, arról majd az önkormányzat tulajdonosként később döntene.
Az MTI szerette volna megszólaltatni az üggyel kapcsolatban a befektető céget is, de a Biggeorge's-NV Zrt. részéről Nyíri Viktort nem sikerült telefonon utolérni.
A börgöndi repülőtér egy korábbi katonai repülőtér helyén, összesen 300 hektárnyi területen valósult volna meg az eredeti tervek szerint körülbelül 15 milliárd forintos költséggel. 2008 szeptemberében azt közölte a Biggeorge's-NV Zrt., hogy megindulhat az építkezés az Alba Airporton, miután a nemzetközi repülőtér megkapta a jogerős engedélyt. Az akkori tájékoztatás szerint 2010 első felében nyílt volna meg a nemzetközi repülőtér, amely elsősorban fapados és charter gépeket szolgált volna ki.
A cég eredeti tervei szerint az Alba Airport lett volna Ferihegy után az ország második legnagyobb légikikötője. A jobb kihasználtság és a biztosabb megtérülés érdekében a légikikötő mellett körülbelül 110 hektáron üzleti és ipari parkot létesítettek volna. A repülőtér egy korábbi nyilatkozat szerint üzembe helyezésekor 300, a második ütemben tervezett logisztikai bázis és technológiai park létrehozását követően további 700 munkahelyet biztosított volna.
Az Alba Airport részben a székesfehérvári és az abai önkormányzat, illetve a Biggeorge's-NV Zrt. tulajdona.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Kiszámíthatatlan és katasztrofális következményekkel járhat a Közel-Keleten, de akár globálisan is, hogy az USA vasárnap hajnalban megtámadott három iráni nukleáris objektumot, először vetve be a bunkerromboló bombákat. Lehetséges forgatókönyvek.
Erről ír a világsajtó.
Donald Trump legutóbb a Juventus focistáit hozta kínos helyzetbe.
Furcsa részeletek derültek ki a HUN-REN Irányító Testületének üléséről. Miért szavaz valaki igennel az átalakításra, ha aztán lemond?
A nemzetközileg elismert kutató 91 éves volt.
Többféle nézetben is rá lehet nézni az éppen közlekedő vonatokra.