Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A különböző áruházi akciók keretében és a vásárlói hűségkártyákon piaci becslések szerint legalább 4-5 milliárd forint gyűlhetett össze beváltásra várva. Mostanra már izmos "másodlagos piac" is kialakult, ahol szükség szerint be lehet szerezni az esetleg hiányzó, kis matricákkal tesi füzetecskéket.
A SuperShop program | |
Pont/ezer forint | |
Spar | 5 |
OMV | 2,5 |
OBI | 10 |
Burger King | 10 |
Union | 10 |
Erste | 15* |
Wellness-szállás | 10** |
* a saját kártyához jár még legalább 20 pont ** akciósanAnnál is inkább, mert a legelterjedtebb ilyen konstrukció, a SuperShop egyre kedvezőbb lehetőségeket biztosít használóinak. |
Az az én pénzem lakossági pénzügyi portál kereskedelmi szakemberek becsléseit összevetve arra jutott: legalább 4-5 milliárd forint értékű pont lapulhat a különböző áruházláncok által kibocsátott hűség- és pontgyűjtő kártyákon.
A SuperShop Kft. marketing vezetője, Pap Attila szerintjelenleg 2,3 millió ilyen kártya van forgalomban. Ezeket közel 800 elfogadóhelyen lehet használni. A Spar üzletlánc 2009-ben csatlakozott a programhoz, ami abban az évben félmilliós bővülést hozott. A növekedés folyamatos, 2011-ben is 200 ezer fölötti új kártyát bocsátottak ki, ám az ezeken összesen felhalmozódott pontok mennyisége „nem publikus”. Sokan időzítik a kedvezmények beváltását, ilyen például a karácsonyi időszak vagy a húsvét.
A Spar az utóbbi időben számtalan plusz kedvezményt (például a pont duplázása), sőt a kinyomatott kártyaegyenleg bizonylaton kupont is ad. Ez egyes termékekre akár 50 százalékos árengedményt is biztosíthat.
A pontgyűjtő kártyák között érdemes még legalább megemlíteni a Multipontot (OTP és Mol), a Shell Smart-kártyáját (ami a McDonald's gyorséttermekben is használható), de nem szabad megfeledkezni például a DM hűségplasztikjáról sem. Kedvezmények pedig a hitelkártyákhoz is kapcsolódhatnak.Hasonló a helyzet a füzetekben gyűjthető és különböző termékekre beváltható pontoknál. Az idén a Tesco, a Spar és a Match is szinte pontosan egyszerre „bombázza” pontokkal a vevőket. Érdekesség még, hogy ráadásul most mindenütt konyhai eszközökkel próbálnak csábítani.
Persze, annak sem kell zavarba jönnie, aki nem tud akkora összeget elkölteni egy-egy helyen, hogy a vágyott cikkeket az ott összegyűjtött pontokért beszerezhesse. Kis netes kutakodás után ugyanis élénk „másodlagos piacot” lehet találni. Ennek keretében 600 forint körüli összegért lehet pontokkal megfelelőn betöltött füzetet venni.
Érdemes alaposan megnézni a kínált termékeket (szubjektív minőségellenőrzést végezni), és még az ajándékba kapott pontért is csak olyan dolgot venni, ami valóban kell. Az ilyen akciók nem egyszer lehetővé teszik, hogy valaki prémium kategóriás dolgot a normál áron vegyen meg. Esetenként pedig ez sem kis előny.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.