Növelni tudta bevételét az év első 9 hónapjában az Axel Springer csoport. A társaság forgalmára főként a digitális üzletág kiváló teljesítménye volt kedvező hatással.
Egyszámjegyű növekedés
A vállalat vezetése a teljes 2012-es évre százalékban kifejezve egyszámjegyű növekedésre számít. Ezt a digitális bevételek bővülése, illetve a nyomtatott termékek forgalmának csökkenése mellett prognosztizálja a társaság. | Az első 9 hónapban 2,41 milliárd euró bevételt ért el az Axel Springer csoport, az 3,9 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz viszonyítva – írja az mmonline.hu. A vállalat adózás, kamatfizetés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) 2,9 százalékkal bővült ebben az időszakban, elérve a 459,3 millió eurót.
A cég konszolidált nettó eredménye ugyanakkor csak 188,7 millió euró volt az első 3 negyedévben, ami 19 százalékkal maradt el az egy évvel korábbihoz képest. Igaz, a nem a működéshez kapcsolódó tényezőkkel kiigazítva már kedvezőbb ez a kép, hiszen így mindössze egy százalékos volt a visszaesés.
Az Axel Springer bevétele növekedésében meghatározó szerepet játszott a vállalat digitális üzletága, amely 21,5 százalékkal tudta növelni forgalmát az első 9 hónapban éves összevetésben, és 823,3 millió eurót hozott a cégnek. Ez egyben azt is jelenti, hogy az ágazat részesedése 34,6 százalékra nőtt a teljes bevételen belül.
A digitális üzletág meghatározó szerepet játszott a társaság közlése szerint abban is, hogy a cégcsoport hirdetési bevételei 9 százalékkal bővültek az első 9 hónapban, elérve az 1,14 milliárd eurót. A digitális szegmens 55,5 százalékát adta a reklámbevételeknek.
A nyomtatott termékek hirdetési bevétele ugyanakkor csökkent. Hasonló volt a helyzet a lapértékesítésből származó forgalommal is, ami 3,3 százalékkal maradt el a 2011. hasonló időszakában elért eredménytől, és amelyből 879 millió euróhoz jutott a vállalat.