Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Négy nagy légitársaság, az Air France-KLM, a Turkish Airlines, az Etihad Airways és a Korean Air érdeklődik a cseh nemzeti légitársaság (CSA) megvétele iránt - közölte a Ceská pozice prágai gazdasági hírportál megbízható forrásokra hivatkozva kedden.
A portál szerint e négy légitársaság komoly érdeklődése volt az, ami miatt Petr Necas kormánya úgy döntött, hogy újból megpróbálkozik a CSA privatizációjával. Necas egy hete jelentette be az újabb privatizációs tervet azzal, hogy a kormány már elkészítette a privatizációra vonatkozó menetrendet is.
Az értesülést sem a cseh pénzügyminisztérium, sem a Cesky Aeroholding - amelyhez a CSA tartozik - nem kívánta kommentálni. Michaela Langrová, a Cesky Aeroholding szóvivője ugyanakkor elmondta: a holding már két éve tárgyal különböző érdeklődőkkel, de eddig egyetlen partner sem kívánta elkötelezni magát a CSA megvétele iránt.
A hírportál úgy tudja: a kormány legfeljebb 50 százalék mínusz egy részvényt adna el, ami biztosítaná, hogy a CSA továbbra is cseh nemzeti légitársaság maradjon. Jelenleg a privatizációs kormánytanácsadót keresik, majd december elején nyilvánosságra hozzák az érdeklődők hivatalos listáját. A CSA eladását a jövő év áprilisában tervezik lebonyolítani.
A cseh kormány első ízben 2009-ben próbálkozott a CSA eladásával, de sikertelenül. Az akkori potenciális vevő, az Unimex/Travel Service cseh konzorcium csak egymilliárd koronát volt hajlandó fizetni a CSA-ért, míg az állam 3-5 milliárd közti bevételre számított.
A CSA tavaly adózás előtt 241 millió koronás hiánnyal zárt. 2010-ben a CSA 76 millió koronás nyereséget ért el, de a mérleget befolyásolta, hogy a társaság 2,7 milliárd korona értékben eladta vagyona egy részét. 2009-ben a CSA vesztesége 3,7 milliárd korona volt.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Megváltozhatott az ukrán elnök álláspontja Trump és Putyin alaszkai találkozója előtt.
Hát, ha ez egy mezőgazdasági üzem, akkor annak igen furcsa – írta Hadházy.
Ezért a tervezettnél korábban újraindulhat a forgalom a vasúti csomópontban.
A Lidl egyelőre nem kapott hivatalos értesítést erről.