Kikapcsolhatják az áramot a Kapuvári Húsgyárban

A felhalmozott tartozás miatt heteken belül kikapcsolja az áramot a kapuvári húsgyárban a szolgáltató; a pénteki "főpróba" azonban közvetett veszélyhelyzetet teremtett - erősítette meg vasárnap a Kapuvári Hús Zrt. felszámolóbiztosa az MTI értesülését.

  • MTI MTI
Kikapcsolhatják az áramot a Kapuvári Húsgyárban

Jendrolovics Pál Péter elmondta: a felszámolás alatt álló Kapuvári Hús Zrt. 99 százalékos tulajdonában lévő Kapuvári Bacon Kft. halmozta fel azt a mintegy 25 millió forintos tartozást, amely miatt a lépést az áramszolgáltató megtette. Csakhogy egy fél napnál hosszabb kimaradás veszélyezteti a most is működő hűtőház üzembiztonságát; itt összesen 14 tonna, a környezetre és a lakosságra is veszélyes ammónia kering a rendszerekben.

Hozzátette: a péntek délutáni lekapcsolás után három óra alatt sikerült a katasztrófavédelem megyei igazgatósága közreműködésével elintézni, hogy helyreállítsák a szolgáltatást. Így a hűtőház keringető rendszerei újraindultak, "minden környezetvédelmi veszélyhelyzet megszűnt, a rendszer szakmai felügyelete továbbra is biztosított".

Megjegyezte, hogy a fizetésképtelenség miatt előállt helyzet rendezésére már napok óta folynak az egyeztető tárgyalások, ezért is "derült égből villámcsapásként jött a hír", hogy rapid módon megszűntették a szolgáltatást. Hétfőn összeül a témával kapcsolatban a városi védelmi bizottság, amelyet a polgármester vezet.

A felszámolóbiztos elmondta, "a gyárkapun belül teljes a pénztelenség, az elfogadható munkafeltételek lassan megszűnnek", már a vagyonvédelmi és állagmegóvási feladatokra sincsen forrásuk. "Húsz éve dolgozom ezen a területen, ennyire szegényes körülményekkel és ilyen partner nélküli környezettel nagyvállalati felszámolásnál még nem találkoztam" - jegyezte meg Jendrolovics Pál Péter.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.