Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A MÁV-Start Zrt. nyílt közbeszerzési eljárást írt ki saját részre 42, a GYSEV számára 6 villanymotorvonat beszerzésére.
Az európai közbeszerzési értesítőben megjelent ajánlattételi felhívás szerint 42 darab normál nyomtávú, egyáramnemű, legalább 50 százalékban alacsonypadlós elővárosi villamos motor vonat szállítására, üzembe helyezésére és kapcsolódó szolgáltatásokra szól. Az alkatrész utánpótlást 30 évig kell vállalnia az ajánlattevőnek.
A GYSEV számára 6 normál nyomtávú, egyáramnemű ugyancsak legalább 50 százalékban alacsonypadlós regionális villamos motorvonatot kell szállítani. A további feltételek azonosak a MÁV-Start vonatainál megismerttel. Mindkét cég esetén 2013. január 3-ig várják az ajánlatokat.
A járműveket 2015. szeptember 30-ig kell leszállítani. A beszerzést az Európai Unió és a magyar állam közösen finanszírozná, a Közlekedési Operatív Program keretében.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
„Bárhová megy is az ember, önmagától nem tud megszabadulni” – írja családja náci múltjáról szóló Drága bácsikám című könyvében az írónő, Hermann Göring családjának leszármazottja. HVG-portré.