Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A MÁV-Start Zrt. nyílt közbeszerzési eljárást írt ki saját részre 42, a GYSEV számára 6 villanymotorvonat beszerzésére.
Az európai közbeszerzési értesítőben megjelent ajánlattételi felhívás szerint 42 darab normál nyomtávú, egyáramnemű, legalább 50 százalékban alacsonypadlós elővárosi villamos motor vonat szállítására, üzembe helyezésére és kapcsolódó szolgáltatásokra szól. Az alkatrész utánpótlást 30 évig kell vállalnia az ajánlattevőnek.
A GYSEV számára 6 normál nyomtávú, egyáramnemű ugyancsak legalább 50 százalékban alacsonypadlós regionális villamos motorvonatot kell szállítani. A további feltételek azonosak a MÁV-Start vonatainál megismerttel. Mindkét cég esetén 2013. január 3-ig várják az ajánlatokat.
A járműveket 2015. szeptember 30-ig kell leszállítani. A beszerzést az Európai Unió és a magyar állam közösen finanszírozná, a Közlekedési Operatív Program keretében.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
Németh Balázs Fidesz frakció szóvivő új műsora első hetén nagyon magas nézettséget ért el, azonban úgy tűnik, csak azért, mert fizettek érte.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.