Felpörgették a péri repteret az Audi utasai

Utasszám-rekorddal és nullszaldó körüli gazdálkodással zárta tavalyi évét a Győr-Pér repülőtér - közölte kedden a légikikötőt működtető társaság ügyvezető igazgatója.

  • MTI MTI
Felpörgették a péri repteret az Audi utasai

A 2011-es 18 ezer után tavaly 30 ezernél néhány százzal több utasuk volt, 90 százalékuk üzleti utas, akik nagy része az Audi itteni és németországi telephelye közötti forgalom révén használta a Győrhöz közeli létesítményt.

Az autógyár a tavalyi év elején heti kilenc oda- és visszarepülés helyett már 14 retúrjáratot üzemeltet a két gyár között, többnyire üres helyek nélkül.

Összesen hatezer fel- vagy leszállást szolgált ki a reptér tavaly, ugyanakkor jelentősen visszaesett az ad hoc teheráru-szállítás, ami korábban is hektikus volt, az európai autóipar aktuális állapotnak függvényében - mondta az ügyvezető. A csökkenés okaként Vadász László azt említette, hogy az ágazat több beszállítója a korábbinál kevesebb alkalommal indított innen árut.

Megjegyezte, nem csupán a régióban működő társaságok szállítanak Pérről vagy Pérre árut, mivel egy kisebb reptér sokkal gyorsabban, rugalmasabban tudja teljesíteni az igényeket, mint egy nagyobb, forgalmasabb légikikötő.

Az ügyvezető tájékoztatása szerint a két esemény nagyjából kiegyenlíti egymás hatását, így a reptér nullszaldó körüli eredménnyel zárta a 2012-es évet.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.