A Swatch válságban is szárnyal

A luxusipar sok szereplőjéhez hasonlóan a svájci Swatch sem érzi a válságot.

  • MTI MTI
A Swatch válságban is szárnyal

A világ vezető óragyártója, a Swatch hétfőn arról számolt be, hogy adózott eredménye 26 százalékkal nőtt tavaly, és elérte az 1,61 milliárd frankot, elsősorban a termelés felfutásának, és a kapacitások jobb kihasználásának köszönhetően. A működési eredmény 23 százalékkal 1,98 milliárd frankra, az értékesítési árbevétel 14 százalékkal 8,14 milliárd frankra emelkedett. 

A Swatch olyan márkák mögött áll mint a Glashütte, az Omega, a Breguet, a Tissot és a Certina, de a színes műanyag Swatch órák révén, amelyekről nevét kapta, az alacsonyabb árkategóriában is jelen van. 

A társaság vezetése szerint az idén további növekedés várható, és a svájci óraipar hosszabb távon is évi 5-10 százalékos növekedésre számíthat.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.