Az Electrolux nem Európában látja a jövőt

A feltörekvő piacok felé fordul az Electrolux, részesedésüket a következő öt évben 50 százalékra növelné értékesítésében, mert Európában a válság elhúzódására és eladásaik csökkenésére számítanak.

  • hvg.hu hvg.hu
Az Electrolux nem Európában látja a jövőt

A háztartási gépek piacának második legnagyobb vállalata 291 millió koronára (45,7 millió dollár) emelkedő nettó nyereségről és 29,2 milliárdra bővülő árbevételről számolt be, amit jó amerikai teljesítményének köszönhetett – írja a Napi Gazdaság Online. Európában egyelőre még rosszabb lesz a piaci helyzet, majd csak ezt követően kezd el javulni − mondta Keith McLoughlin, a magyarországi gyártóbázisokkal is rendelkező svéd Electrolux AB vezérigazgatója.

A vállalat csökkenti kiszolgáltatottságát az európai piacnak, a tervek szerint öt éven belül a jelenlegi 35 százalékról 50 százalékra növeli a feltörekvő országok súlyát az értékesítésben. Az október−decemberi eredmény, illetve az 1,63 milliárd korona üzemi eredmény kissé elmaradt az elemzők várakozásától, akik óvatosan osztják a cégvezetés optimista idei várakozásait.

A menedzsment bizakodása nem vonatkozik Európára, ahol az Electrolux eladásainak egy számjegyű zsugorodását várják 2013 első felében.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

A végtelen lehetőségek iparága

Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.