A Wall Street Journal csütörtöki számában megjelent cikk szerint azonban a tavaly nyár óta tartó megbeszélések kimenetele még mindig bizonytalan. Kényes kérdések várnak tisztázásra, így a tulajdoni hányadok meghatározása, az igazgatósági helyek elosztása és a vállalati hierarchia kialakítása.
A két vállalathoz közel álló források szerint olyan megállapodás körvonalazódik, hogy a társaság 72 százaléka az AA hitelezőinek birtokába kerülne, 28 százalék pedig a US Airways részvényeseié lenne. A vállalat megtartaná az American nevet.
Ágazati szakértők szerint a fúzió 1,2 milliárd dollár haszonnal járna a bevételek növekedése és a költségek csökkenése révén. Az AA több hagyományos légitársasághoz hasonlóan az emelkedő üzemanyagárak és a fapadosok versenye miatt nehéz pénzügyi helyzetbe került, és 2011. novemberben csődvédelembe menekült.
A fúzióval lezárulna az amerikai légi közlekedési ágazat konszolidációja, és a piacot négy óriástársaság, az American-US Airways, a United Continental, a Delta Air Lines Inc. és a Southwest Airlines Co. uralná. Az utóbbi három már túl van a maga fúzióin.