Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Az idén is duplázásra törő és potenciálisan összesen kétmilliárd felhasználóval számoló magyar startup, a Prezi nem csak a fejlett piacokat tervezi becserkészni, hanem a feltörekvő országokat is meghódítaná, a tőzsdei bevezetéstől azonban egyelőre tartózkodnak a tulajdonosok.
A cég ingyenesen is elérhetővé tette a szoftvert azzal a feltétellel, hogy az elkészült prezentációt a felhasználó publikálja, azaz elérhetővé teszi a világhálón mások számára is. Amennyiben ugyanakkor a fogyasztó privát prezentációt akar, meg kell vásárolnia a szoftvert. A társaság két különböző csomagot kínál, amelyek közül az egyik kizárólag internetes elérést biztosít, a másikkal azonban offline is dolgozhat a felhasználó. A Fortune listáján szereplő 100 vezető amerikai vállalat 75 százaléka már most is használja a Prezit, a trendek azonban egyértelműen az arány további növekedésének irányába mutatnak.
A tavalyi duplázást követően idén is kétszeresére növelné felhasználói számát a magyarországi gyökerű Prezi, internetes prezentációkészítő szoftvert fejlesztő cég. A társaság – amit három hazai magánszemély, Árvai Péter, a program megálmodója, Somlai-Fischer Ádám és a Preziben a piaci potenciált meglátó Halácsy Péter alapított – jelenleg nagyjából 19 millió felhasználóval büszkélkedhet világszerte, és ez a szám havi bő egymillióval nő – írja a Világgazdaság. A céget kezdetek óta vezérigazgatóként irányító Árvai Péter szerint a potenciális piacot nagyjából kétmilliárdosra becsülik, s a vállalat hosszú távú célja, hogy 10-15 éven belül ennyi ügyfele legyen.
A Prezi felhasználóinak többsége jelenleg még a fejlett országokból érkezik, ám a cégnél folyamatosan dolgoznak azon, hogy az európai és észak-amerikai piacok mellett a feltörekvő államokban, és a fejlett ázsiai országokban is ismerté tegyék a programot. A vállalat tavaly, év végén nyitotta meg harmadik irodáját – a budapesti és a San Francisco-i egység után – Koreában, jelenleg pedig a japán piacot vizsgálják, és nem kizárt, hogy a hamarosan ott is lesz önálló képviselet.
A következő években a társaság számára a fő csapásirány a lokalizáció lehet, aminek egyik legfontosabb eleme, hogy a Prezit több nyelven is elérhetővé teszik. A szoftver spanyol, dél-koreai és japán változata már most is működik, ami egyben a közeljövőbeli terjeszkedés irányát is kijelöli: a már említett távol-keleti országok mellett Dél-Amerikára is nagy hangsúlyt fektet a társaság.
A cég az elmúlt négy év mindegyikében megduplázta munkavállalói számát, most 120 embert foglalkoztatnak, összesen 22 országban, de Árvai Péter várakozásai szerint 2013 végére biztosan átlépik a 200 fős határt, s a következő évek további dinamikus növekedést hozhatnak. A cégvezetés reményei szerint nem csak a létszám növekszik majd, hanem a vállalat forgalma és ezzel párhuzamosan a cég értéke is. A Frankfurter Allgemeine Zeitung szerint – amely két hete készített anyagot a magyar vállalatról – a Prezi éves árbevétele 20 millió dollár lehet, értéke pedig meghaladja a 100 milliót. Bár Árvai Péter ezeket az adatokat nem erősítette meg, annyit elárult, hogy a vállalat működése első éve óta nyereséges, egyébként annak ellenére, hogy a felhasználók jelentős hányada még most is a Prezi díjmentes változatát használja.
Egyelőre nem tervez sem részvénykibocsátást, sem egyéb jelentősebb tőkebevonást a Prezi. Somlai-Fischer Ádám a FAZ-nak adott interjújában úgy fogalmazott, hogy a Prezi független szeretne maradni, nem kíván tőzsdére lépni, és nem akarja, hogy valamely versenytárs felvásárolja. Árvai Péter most ugyanakkor lapunknak elmondta: az, hogy a Prezi a távolabbi jövőben privát, vagy tőzsdei cégként működik majd egyelőre nem eldöntött tény. A társaság semmilyen tőkebevonási formától nem zárkózik el, amit jól jelez, hogy az informatikára szakosodott amerikai Accel Ventures kockázatitőke-befektető társaság például korábban 14 millió dollárnyi forrást biztosított a cégnek.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Később biciklivel, motorral, vonattal és gyalog folytatja az ország bejárását.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.