szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A múlt évben a Lego Group 25 százalékkal 23,405 millió dán koronára növelte a bevételét, ami majdnem a háromszorosa a 2007-es év eladásainak. Ez volt az egymást követő ötödik év, amelyben a Lego Group legalább 15 százalékos bevétel növekedést ért el éves szinten.

A Lego Friends nagyon ment

Tavaly a legkelendőbb termékcsoport a Lego City és LEGO Star Wars™, volt, amelyet a Lego Ninjago követett (2011-ben került piacra). Az új termékcsoport, a Lego Friends, stratégiai mérföldkövet jelentett 2012-ben, a vártnál sokkal nagyobb volt iránta a kereslet és a negyedik legkelendőbb termékcsoporttá vált. Habár a Lego Csoport a Lego Friends az elvárások szerinti termelést megduplázta, így sem volt képes minden megrendelésnek eleget tenni.

A Lego Group 2012-es rendszeres tevékenységből származó nyereség 7,952 milliárd dán koronára nőtt a 2011-es 5,666 milliárdról, ami 40 százalékos emelkedés, az árbevétel-arányos működési eredmény pedig a 2011-es 30-ról 34 százalékra nőtt. A nettó nyereség 5,613 milliárd koronára nőtt a 2011-es 4,160 milliárd után. A bevétel a 2011-es 18,731 milliárd koronával összevetve 25 százalékkal nőtt, összesen 23,405 milliárdra.

„Ez az eredmény igencsak kedvező és sokkal jobb annál, amit az év elején vártunk. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy képesek vagyunk olyan termékeket kifejleszteni és piacra dobni, amelyek 2012-ben is a gyermekek kívánságlistáinak élén vannak” - jelentette ki Jørgen Vig Knudstorp, a Lego Group ügyvezető igazgatója.

A Lego Group eladásainak több mint 60 százaléka az új termékek forgalmazásából adódik minden évben.

Kétszámjegyű növekedési mutatóval Észak-Amerika, Ázsia és Közép-Kelet-Európa lenyűgöző eredményeket hozott a Lego Group eladásban 2012-ben, míg néhány dél-európai piac mérsékeltebb eredményeket mutatott, de még a meglehetősen nehéz piaci dinamika ellenére így is remek mutatókat hozott.

Csehországban a Lego Group jelentős terjeszkedést jelentett be szeptemberben egy már meglévő gyárat illetően. Magyarországon októberben egy meglévő Lego gyár közelében, Nyíregyházán egy új gyár építése kezdődött meg. Azon stratégia részeként, hogy Ázsia is alappiaccá váljon, új ázsiai központot avattunk fel az ősszel Szingapúrban. Azon stratégia eredményeképpen, hogy a csomagoló egységek közelebb kerüljenek az alappiacokhoz, a Lego Group 2013 elején, a dániai Billund területén található csomagoló egységeket bezárja a következő két és fél évben. Ezzel egy időben nagy befektetésekre készül az öntési és gépészeti adottságok terén Billundban.

A termelési kapacitás eladási és befektetési növekedésének eredményeként a teljes munkakörben alkalmazott munkatársak száma a 2011-es átlagos 9374 főről 2012-ben mintegy ezer fővel nőtt, összesen 10 400 főre. Az alkalmazottak száma várhatóan 2013-ban is növekedni fog.

A Lego Group azt prognosztizálja, hogy általánosságban a globális pénzügyi fejlődés továbbra is hatással lesz a játékpiacra. Európa nyugati és déli részeiben, valamint Észak-Amerikában a pénzügyi helyzet továbbra is nyomás alatt marad, míg Ázsia és Európa keleti részei erőteljes növekedést tapasztalnak majd. Hatalmas elvárások előzik meg a Lego Group idei nagyméretű piaci bevezetését, a Lego Chima Legendáit, ami mitológiai állattörzsek által lakott fantázia világban játszódik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!