Varga Szabolcs
Varga Szabolcs
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az ingolstadti székhelyű cégcsoport az európai piacon a legtöbb autót eladó prémiummárka lett 2012-ben. A márka arculata egyre inkább olaszos vonásokat kölcsönöz.

A Ducati tavalyi felvásárlásával az Audi márkacsoport négy tagjából immáron három olasz – Lamborghini, Italdesign Giugiaro, Ducati. Az említett cégeknek a vezetősége is olasz, ahogy az Audi marketingese is az. Nem csoda, hogy a brand a külsőségeiben a német precizitás helyett inkább a latinos szenvedélyt próbálja erősíteni. Ez a szándék aztán végigkísérte az Audi múlt héten megtartott éves sajtóseregszemléjét.

Az ingolstadti sajtótájékoztatóan a FIAT-tól átcsábított marketingvezér, Luca de Meo nyilatkozik. - Kattintson galériánkért!
Varga Szabolcs

Kipufogócső tésztából

A sajtókonferenciát megelőző esten nemcsak az Audi konszernhez tartózó Lamborghini legutóbbi modelljét – az Aventadort - lehetett megcsodálni, de a show vendége volt Giorgetto Giugiaro, az Italdesign Giugiaro alapítója is. A gyártási folyamatban a tervezés az, melyben az olasz közreműködés legnyilvánvalóbban tetten érhető. Giugiaro és fia, az autódesigncég vezetői nagy múltú modelljükkel, az 1973-as Asso di Picche tanulmánnyal gurultak színpadra, amely sok későbbi típus alapjául szolgált, mint például az Audi A 80-as.

Az Asso di Picche 1973-as modellje Giugiaro egyik formabontó alkotása. - Kattintson galériánkért!
Varga Szabolcs

A konszernhez frissen csatlakozott Ducati vezérigazgatója Gabriele del Torchio hangos belépője előtt füldugókat osztattak szét a vendégek között, ugyanis két Moto GP versenymotor kíséretében lépett színpadra, melyeket a Ducati csapat két versenyzője Nicky Hayden és Andrea Dovizioso vezetett. A Konszernen belül a Ducati is rekordot könyvelhetett el a tavalyi évben, nevezetesen 44 ezer motorkerékpár értékesítésével. A Ducatival az Audi csoport prémium járműkínálata immáron kiterjed a motorkerékpár piacra is. A Lamborghini sem panaszkodhatott a 2012-es évben, a Postpalotában kiállított Aventador szuper sport autójára annyi megrendelés van, hogy a következő egy évben a gyárból kiguruló modellekre már megvan a vevő.

22 másodpercenként eladnak egy Audit

Ahogy arról korábban beszámoltunk az Audi AG történetének legmagasabb, 5,4 milliárd eurós operatív eredményét érte el tavaly, 1, 45 millió értékesített járművel. A még hatásosabb szemléltetés kedvéért, ez azt jelenti, hogy világszerte 22 másodpercenként adtak el egy új Audit. A legnagyobb növekedést az eladások számában az Egyesült Államokban (19 %), és Ázsiában (28%) tudták elérni. Annak ellenére, hogy az európai piac csökkent az Audi itt is növelni tudta eladásait, és a közel 740 ezer eladott autóval még mindig a márka legnagyobb felvevőpiaca az öreg kontinens, mi több a kedvezőtlen piaci környezet ellenére a vállalat először előzte meg a német piacon legnagyob riválisait, a BMW-t és a Mercedest.

 

„Pure Passion” – Tiszta szenvedély

A nyilvánvalóan olasz stílust idéző külsőségek kapcsán Rupert Stadler, a konszern elnöke fel is tette a kérdést, miszerint az Audi egyre inkább olasszá válik-e? Majd a saját kérdésére válaszolva elmondta, hogy az emóció, a design és a kreativitás területén kétségtelenül merítenek és támaszkodnak az érzelemgazdagabb és izgalmasabb megoldásokra. Az elnök beszélt a jövő évi tervekről is, miszerint 2013-ban is a növekedés a cél, amit a technológiai fejlesztésekkel és a kapacitás növelésével kívánnak bővíteni. A következő három esztendőben, a társaság történetében eddigi legnagyobb összeget, összesen 11 milliárd eurót költenek fejlesztésekre.

Az este további részében a szervezők a korábbi klasszikus járművek felvonultatása után - az 1973-as Asso di Picche mellett később megjelent egy Lamborghini Miura is, amit 1966 és ’72 között gyártott a cég – a technológiai vívmányok demonstrálása következett. Elsőként a Lamborghini Urust csodálhatták meg az újságírók, aminek gyártósorra állításáról majd csak idén születik döntés, makd a Knight Rider TV sorozat fő attrakcióját, az önmagát vezérlő Kitt-et megidézve gurult a színpadra az Audi egyik modellje, az elektronikus segédpilóta segítségével. Ricky Hudi, az Audi elektronikus fejlesztéseiért felelős vezérigazgatója elmondta, hogy az autó „érzékszerveivel” letapogatja környezetét, így akár képes önmagát beparkolni is, vagy a dugóban önmagát vezérelve „vinni tulajdonosát”, hogy az közben mással foglalatoskodhasson. A technológia még ebben az évben szériatartozák lehet, legalábbis műszakilag nincsen akadálya a bevezetésnek, a jogi hátteret kell megteremteni, amiről folynak a hatóságokkal az egyeztetések - tette hozzá Ricky Hudi.

Magyar vonatkozásban
Az Audi Hungaria Motor Kft. árbevétele 5,6 százalékkal csökkent 2012-ben - jelentette be Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetésének elnöke az ingolstadti sajtótájékoztatón. Annak okát hogy az Audi csoport növekedése ellenére a magyar gyár bevétele csökkent Faustmann azzal magyarázta, hogy az itt gyártott típusok, a TT és az A3 Cabrio "igazi európai autó", márpedig, mint ezt az Audi AG kevéssel korábban bemutatott konszern-szintű számai is jelzik, ez a piac nem tartozik a fejlődés motorjai közé. Ennek ellenére elmondható, hogy a tavalyi évben majdnem két millió motor készült Győrben, ami rekord érték a gyár történetében, amivel az Audi Hungaria Motor Kft. a világ legnagyobb motorgyára. 

       

 

 

   

      

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!