szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az európai válság okozta gyengülő kereslet miatt a tengerentúlon terjeszkedik a H&M, ez viszont költséges. A cég számára profitcsökkenéssel indult az év.

Profitcsökkenéssel indult az év a Hennes & Mauritznál: az első negyedévben – ami a cégnél a december-február közötti időszakot jelenti – 2,46 milliárd korona (mintegy 90 milliárd forint) volt az adózott eredménye, tíz százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.

A csökkenés elsősorban arra vezethető vissza, hogy a megszorító intézkedések sújtotta európaiak körében gyengült a kereslet, ezért a társaság a vártnál nagyobb léptekkel terjeszkedik a tengerentúlon – főként az Egyesült Államokban és Kínában – és új márka bevezetését is tervezi. A terjeszkedés költségei viszont megterhelték a vállalat pénzügyi mérlegét.

A Zara után a világ második legnagyobb divatkereskedelmi láncánál az árbevétel is mindössze 2 százalékkal emelkedett, 28,4 milliárd koronára, amiben szerepet játszott a kedvezőtlen időjárás is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!