szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elmúlt negyedszázad során jelentősen átalakultak a nagyvállalatok bankhasználati szokásai, a pénzügyi szolgáltatások ügyintézésében pedig komoly technológia forradalom történt.

„Az elmúlt negyedszázad során több ezer hazai nagyvállalat pénzügyeit kezeltük, ami napi szinten több tízezer tranzakciót jelent, a nagyvállalatok növekedéséhez, beruházásaihoz pedig eddig több száz milliárd forint hitelt nyújtott a bank. Ez alatt a 25 év alatt azonban teljesen átalakultak a nagyvállalatok bankhasználati szokásai. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy nagymértékben megváltozott és felgyorsult a pénzügyi tranzakciók lebonyolítása, miközben egyre nagyobb igény mutatkozik a nemzetközi banki szolgáltatások alkalmazására” – mondta Huszár Róberta K&H Vállalati és intézményi banki szolgáltatások üzletág vezetője.

Míg korábban egy cég jellemzően egyetlen bankon keresztül intézte pénzügyeit, ma ennek éppen ellenkezője tapasztalható. Sok nagyvállalat több pénzintézettel is kapcsolatban áll, ez egyrészt megnöveli a bankok közötti versenyhelyzetet, másrészt az ügyfélkiszolgálást végző, úgynevezett front személyzet állománya, képzettsége, szakértelme döntő módon meghatározza a bank szolgáltatásainak megítélését.

Az elmúlt évtizedekben a bank által kínált termékek köre és alkalmazása is hatalmas átalakuláson ment keresztül, amihez elengedhetetlen volt az informatikai rendszer komoly fejlődése is. Az elmúlt évek során számos banki IT beruházás valósult meg, amelyek eredményeként ma már egyértelműen az online ügyintézés térnyerése jellemző. A papír alapú utalások helyét átvették az elektronikus utalások, ezzel együtt szignifikánsan rövidült a banki utalások rendje, néhány napról csupán néhány órára.

„Ma már több mint 30 féle különböző pénzügyi szolgáltatás közül választhatnak a nagyvállalatok. Ennek egyik legjobb példája a treasury szolgáltatások széleskörű alkalmazása. Míg 20 évvel ezelőtt a treasury szinte kizárólag banki célokat szolgált, és se igény, se megfelelő technikai háttér nem állt rendelkezésre, hogy az ügyfelek is igénybe vehessék ezeket a szolgáltatásokat, ma már a nagyvállalatok részéről is megvan az igény, és az informatikai háttér is adott hozzá” – hangsúlyozta Huszár Róbert. „Csupán egyetlen dolog nem változott az elmúlt évtizedek alatt: akár a kezdeti éveket, akár a jelenlegi időszakot nézzük, egyértelműen a számlavezetést és a hitelezést igénylik és alkalmazzák leggyakrabban a nagyvállalatok” – tette hozzá a pénzügyi szakember.

* * * Már teljesen ingyenes bankszámlák is elérhetőek

Sokan fizetnek éves szinten több tízezer forintot csak azért, mert van saját bankszámlájuk. Azonban léteznek már teljesen ingyenes számlacsomagok is! A Bankmonitor bankszámla kalkulátora – a bankolási szokásai alapján - mindenkinek személyre szabottan megmutatja az elérhető legkedvezőbb ajánlatokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!