Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A budapesti taxisok évek óta húzódó árháborújának véget vethet, ám a fuvarszervező cégek között máris sokkal keményebb csatát nyitott a múlt héten a fővárosi közgyűlés elé került rendelet.
A két legnagyobb taxitársaság, a Vegyépszer-csoport érdekkörébe tartozó, 800 autós flottájú Főtaxi Zrt., valamint a 840 alvállalkozóval dolgozó City Taxi Fuvarszervező Szövetkezet pártolja a rendeletet. Ez rögzített tarifát – 450 forintos alapdíjat, 280 forintos kilométerdíjat és 70 forintos percdíjat – határozna meg. Továbbá előírná, hogy csak tíz évesnél fiatalabb, legalább 80 lóerő teljesítményű és egységesen sárgára fújt autóval lehet taxizni. A másik taxistábor azonban teljességgel elfogadhatatlannak tartja az új szabályozást, s bár másfél éve gyürkőzik vele a főváros, a közgyűlés Tarlós István főpolgármester javaslatára további „széleskörű egyeztetésre” visszadobta a tervezetet. A legnagyobb taxistársaságok – mint a Fidesz-közeli Főtaxi – lehetnek a fővárosi taxisrendelet nyertesei.
A piacfelosztási háborúról a HVG e heti számában olvashatnak.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.