szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a MTM-SBS Televízió Zrt. (MTM-SBS) 2012. január 16. és február 17. között megjelent ún. MegaPlusz miniprogramjában sugárzott reklámjaival a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

A vállalkozás a Megasztár tehetségkutató műsort népszerűsítő MegaPlusz miniprogramjában üzenetként fogalmazta meg, hogy "a Megasztár minden idők legnézettebb magyar zenés tehetségkutató sorozata," "a Megasztár kezdete óta a hazai könnyűzenei élet közel háromnegyedét a Megasztár tehetségei adják," "az Eurovíziós Dalfesztivál idei magyarországi döntőjében a részt vevő előadók felét a Megasztár indította el a siker útján."

A körülmények részletes vizsgálatát követően a GVH megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mivel a fenti állításait nem tudta hitelt érdemlően igazolni. A GVH a jogsértés elkövetéséért 5 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

A bírság meghatározásánál a versenyhivatal súlyosító körülményként értékelte, hogy a megtévesztő kereskedelmi gyakorlattal a fogyasztók széles körét elérte. Enyhítő körülményként vette figyelembe ugyanakkor, hogy a vállalkozás a jogsértést elismerte.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!