szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Spar Magyarország Kft. 2012-ben 8 százalékkal növelte forgalmát az előző évhez viszonyítva, öt új szupermarketet nyitott, és a kiskereskedőkkel kialakított partneri együttműködés bázisán megkezdte a franchise rendszer kiépítését - közölte a társaság hétfőn az MTI-vel.

A közlemény ismerteti: a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. a 2012-es üzleti évben 421,5 milliárd forint forgalmat ért el, 8 százalékkal többet a 2011. évinél. Az ország egyik legnagyobb élelmiszer- és napicikk-kereskedelmi lánca 2012 végén 391 egységből állt. A hálózathoz tartozó áruházak összes eladótere 391 289 négyzetmétert tett ki.

A cég tavaly is folytatta a hálózatfejlesztést, elsősorban a meglévő üzletek korszerűsítésére koncentrált. Emellett öt új üzletet nyitott meg. A magyarországi Spar tavaly új bolthálózat-fejlesztési programba kezdett. Magán kiskereskedőkkel együttműködve elindította a franchise rendszer kiépítését.

A Spar Magyarország Kft. 2004 óta működtet saját húsüzemet, az élelmiszerláncok között egyedüliként. Az üzemben 2012-ben 2000 szarvasmarhát, és 300 000 sertést dolgoztak fel, 7000 tonna saját márkás húskészítményt gyártottak, és 8 millió tálca húst csomagoltak. A Spar áruházlánc 2012-ben több mint 2000 féle saját és exkluzív márkaterméket kínált vásárlóinak. 

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. 2013-ban 40 millió euró - mintegy 12 milliárd forint - értékű beruházást tervez. Ez a saját húsüzem bővítéséből, új üzletek nyitásából, valamint a meglévők korszerűsítéséből áll össze. A cégcsoport folytatja a franchise rendszer fejlesztését, emellett továbbra is kiemelt figyelmet fordít munkatársai képzésére és az utánpótlás nevelésére - tartalmazza a közlemény.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!