szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Tesco és a Mol hirdetésekben toborozza az állami dohánypályázat nyerteseit, hogy náluk nyissanak trafikot – írja a Blikk. A nyertesek nagy részének se boltja, se trafikja, így a lap szerint vélhetően sokaknak kapóra jöhet a multik ajánlata.

"A Mol nyertes dohánykoncessziós engedéllyel rendelkező személyeket keres a töltőállomások hálózatába" – olvasható a Blikk szerint az olajcég felhívásában. A Tesco pedig bérlőket keres nemzeti dohánybolt létesítésére, telefonon várják a jelentkezőket.

"Arra törekszünk, hogy a koncesszióval rendelkezőkkel való megállapodás mindkét fél számára előnyös legyen" – válaszolt a Tesco a lap kérdésére, hogy milyen ajánlatokkal próbálják magukhoz csábítani a leendő trafikosokat.

A nagy cégek megjelenése a trafiküzletben szembemegy a kormány eredeti célkitűzéseivel. "A kormány egyik célja a trafiktörvénnyel, hogy magyar családi vállalkozásokat segítsen a multik helyett" – mondta korábban Giró-Szász András kormányszóvivő.

"Abba a kormány nem kíván beleszólni, hogy a koncessziót elnyert vállalkozások hogyan tudnak megfelelni az új előírásoknak" – válaszolt most a Blikknek a kormányszóvivő arra a kérdésre, elfogadhatónak tartják-e, hogy a nyertes trafikosok multikkal társuljanak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!