Buszokat gyártana a BKV

A BKV egy néhány nappal ezelőtt kiírt tender szerint saját maga is buszgyártásra adná a fejét - közölte az iho.hu közlekedési portál.

  • hvg.hu hvg.hu
Buszokat gyártana a BKV

Három és opcióban további 15 alacsony padlós szólóbuszt vásárolna a társaság úgynevezett PKD (Partly Knocked Down) konstrukcióban, ami azt jelenti, hogy a nyertes társaság csak a karosszériát gyártaná le, majd a művezetésük mellett a BKV saját maga végezné a gépészeti elemek beszerelését, az utastér kialakítását és a karosszéria fényezését - idézi az Omnibusz blog beszámolóját az iho.hu

A portál szerint ezt a megoldást a kényszer szülte, de a remények szerint az így készült buszok olcsóbbak és „személyre szabottabbak” lesznek a készen vásároltaknál. Az ötlet az iho.hu szerint egyébként nem egyedi, az utóbbi években a Borsod Volánnál több tucat ARC/Ikarus készült így, de a Szegedi Közlekedési Társaság ARC trolija is hasonló konstrukcióban született.

Az Ikarusnak ez a tender is kapóra jöhet, hiszen a megrendelések hiányában minden lehetőséget meg kell ragadniuk, sőt maga a karosszériagyártás valószínűleg létszámbővítés nélkül is megoldható. Szintén kedvező lehet a cég számára, hogy az elbírálásnál gyakorlatilag csak a vételár dönt, nincsenek a BKV-nak különleges kívánalmai. Ha sikeres lesz a tender, az első buszok leghamarabb 2014 végén állhatnak forgalomba - tette hozzá a beszámoló.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Kőszeg Ferenc a HVG-nek: „Úgy éreztem, hogy ha botra támaszkodva és hajlott háttal is, de ott a helyem a menetben”

Kőszeg Ferenc a HVG-nek: „Úgy éreztem, hogy ha botra támaszkodva és hajlott háttal is, de ott a helyem a menetben”

Nem elsőprideozó, szinte minden eddigi felvonuláson is ott volt Kőszeg Ferenc, ám a legendás ellenzéki a HVG-nek azt mondta, most „több százezren voltunk, akik azt üzentük a NER-nek, hogy a társadalomnak elege van az uszításból, a fenyegetésből, a hatalmi arroganciából”. Kőszeg Ferencet a jövő évi választásokról és a Fidesz trükkjeiről is kérdeztük.