Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A nagy kereskedelmi áruházláncok a törvényi szigor ellenére is megtalálják a módját, hogy különböző jogcímeken többletbevételre tegyenek szert beszállítóiktól: akár háromszázezer forintba is kerülhet például, ha valaki a termékével be akar kerülni az akciós újságba – írja a pénteki Magyar Nemzet.
A Gazdasági Versenyhivatal által megrendelt, az áruházláncoknak a beszállítókkal szembeni magatartását vizsgáló, Kopint-Tárki Zrt. készítette tanulmány szerint az utóbbi években bevezetett szigorítások valamelyest javítottak a beszállítók helyzetén, teljes körű védelmet azonban nem nyújtanak számukra.
A láncoknál ugyanis rövid idő alatt kialakultak azok a technikák, amelyekkel lényegében meg tudják kerülni a korlátokat. A korábbi belistázási díjként beszedett sarcból (amelyet azért fizetett a beszállító, hogy terméke bekerülhessen a lánc kínálatába) így lett terméktesztelési vagy kipróbálási díj.
Nem ritka, hogy az áruházlánc nem elégszik meg a nemzetközileg is elfogadott tanúsítványokkal, hanem ragaszkodik saját minőségellenőrzési rendszeréhez, amelynek költségeit szintén a beszállítókkal fizetteti ki. Ennek évi költsége akár több százezer forintra is rúghat.
Az is pluszköltséget jelent a partnernek, hogy a kereskedőlánc ragaszkodik saját, a hagyományosnál háromszor drágább speciális rekeszei használatához – ismerteti a Magyar Nemzet.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.