Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Már tavaly óta tárgyal(gat) a Wizz Air a második boszniai járat nyitásáról. banja Luka repülőterén a technikai feltételek megfelelőek, de egyelőre drága az üzemanyga.
A Wizz Air még mindig fontolgatja, hogy járatokat indít Bosznia-Hercegovina második legnagyobb városáb, Banja Lukába – írja a balkans.com. "Egyelőre nyitva tartjuk a balkáni bővítés lehetőségét, mert belelillene növekedési stratégiánkba mind az utasforgalom, mind pedig a flotta szempontjából" – mondja a társaság vállalati kommunikációs igazgatója, Daniel de Carvalho. A Wizz Air szakemberei nemrégiben áttekintették Banja Luka repterének létesítményeit és a technikai feltételeket megfelelőnek találták. A járatindítás legfőbb gátjának az egylőre drága üzamenyagokat tartják: "az üzemanyag ára literenként 1,89 euró, de 1,1 és 1,2 euró közötti áron szeretnénkmegállapodni". "Egyelőrenem látjuk, hogyan lehetne elérni a társaság által kért árszintet – kommentált Davorin Mihic, Banja Luka Airport vezérigazgatója.
A vezérigazgató emellett arra is utalt, hogy a repülőtér mindent megtesz, hogy megoldja ezt a problémát: Hozzáteszi, hogy a diszkont légitársaság továbbra is érdekelt a skandináviai járatok elindítására Boszniából, miután néhány hónappal ezelőtt több bázisán is tesztelte a Banja Lukába irányuló járatok iránti keresletet és a svéd repterek bizonyultak a leginkább"életképesnek".
A Wizz Air tavaly kezdett tárgyalásokat a boszniai tisztviselőkkel arról, hogy indítson járatokat az ország négy kereskedelmi repülőteréről, beleértve Szarajevót és Mostart is. A szarajevói tárgyalások akkor akadtak el, amikor a reptér vezetése azzal verte vissza a Wizz Air szervizköltség csökkentési igényét, hogy precedensértékű lehet a csökkentés és dominóeffektust indítana el, azaz más légitársaságok is ezt követelnék. A fapados légitársaságot Mostarból Olaszországba és Lengyelországba irányuló járatok is érdekelnék. A légitársaság jövő héten elindítja az első Malmö-Tuzla járatát.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.