Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Csütörtökön létrejön a sokak által várt fapados légihíd Európa és Amerikai között: a Norwegian elindítja Oslo-New York járatát. Két nappal a start előtt még 250 euróért (72 ezer forintért) lehetett egyirányú jegyet venni a legelső Oslo-New York járatra, persze fapados szokás szerint ebben a feladott poggyász még nincs benne.
Csütörtökön létrejön a sokak által várt fapados légihíd Európa és Amerikai között: a Norwegian elindítja Oslo-New York járatát - írja az Origo. Egészen mostanáig úgy tűnt, hogy a rövid távú repülésben mindent elsöprő fapados forradalom nem tud átterjedni hosszú távra, aki megpróbálta, az belebukott. Ami nem ment a legsikeresebb ázsiai fapadosnak - az Air Asia-nak -, azt most megpróbálja az egyik legsikeresebb európai társaság.
A héten Stockholmból és Oslóból indulnak az amerikai és a thaiföldi járatok, de ősztől e két bázis mellett Koppenhága is megkapja első amerikai útvonalát, amikor a floridai Miamitól alig 100 kilométerre fekvő Fort Lauderdale került fel a célállomások listájára. A Norwegian Dreamlinerein két osztályt alakítanak ki, 291 ülőhelyes konfigurációban.
A magyar utas szemszögéből nézve a Norwegian árai nem alacsonyak, két nappal a start előtt még 250 euróért (72 ezer forintért) lehetett egyirányú jegyet venni a legelső Oslo-New York járatra, persze fapados szokás szerint ebben a feladott poggyász még nincs benne. Nálunk nem véletlenül a két igen alacsony árral működő ultra fapados, a Wizz Air és a Ryanair tarolt. A Norwegian ugyan ma már minden északi bázisáról repül Budapestre, de 50-60 eurónál ritkán ad olcsóbb jegyet. Magyar szemmel nézve ezért hiába ad a Norwegian néhány tízezer forinttal kedvezőbb árat New York-ba például Oslóból, mint ami másokkal Budapestről elérhető, ha az északi bázisokra történő eljutás drága.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.
A Tisza Párt szerint visszataszító, hogy a Fidesz és a propagandája az önkénteseik után kutakodnak.
A parkoláson évente 120 millió forintot tud megtakarítani a Hegyvidék, a közétkeztetés ára nem nőtt, és több üzemeltetési munka is olcsóbb lett az új közbeszerzési rendszerben.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.