Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A vártnál jobban csökkent a Tesco árbevétele az idei első negyedévben. A csökkenés egyaránt bekövetkezett az Egyesült Királyságban, ami a Tesco hazai piacának számít, és a külföldi piacokon is. A szerda délelőtti kereskedésben 4 százalékot gyengültek a cég részvényei a londoni tőzsdén.
A Tesco adatai szerint az Egyesült Királyságban 0,8 százalékkal esett vissza a cég bevétele (üzemanyag-eladások nélkül a csökkenés eléri az 1 százalékot), de külföldön sokkal rosszabbul teljesített, összesítve 4,6 százalékkal csökkentek a bevételei.
Törökországban (15,5 százalékkal ), Csehországban (9 százalékkal ) és Lengyelország (8,2 százalékkal) esett vissza a Tesco bevétele, de a dél-koreai és kínai piac is gyengén teljesített.
Az elemzők szerint várható volt a csökkenés, a nemzetközi piacok teljesítménye meglepően rossz volt, de az otthoni gyenge adatok mégis jobban fájhatnak a cégnek.
Philip Clarke vezérigazgató 2012 januárja óta 1 milliárd angol font befektetéssel akarta fellendíteni a Tesco teljesítményét az Egyesült Királyságban, mivel az otthoni piac adja az árbevétel és a profit kétharmadát.
A befektetés azonban nem érte el a várt eredményt, mert a Tesco veszített piaci részesedéséből a nála alacsonyabb árakat kínáló Aldi és Lidl, és a nála magasabb árkategóriába tartozó Waitrose lánccal szemben is.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.